• دو شنبه 5 تیر 1402
  • الإثْنَيْن 7 ذی الحجه 1444
  • 2023 Jun 26

به کشورم تعصب دارم

ناهید کیانی بعد از طلای تاریخی جهان، رویای طلای المپیک را دارد او از بی‌توجهی مسئولان هم گلایه می‌کند
خوشحال است و این خوشحالی‌اش بیشتر از اینکه به‌خاطر خودش باشد، به‌خاطر دیگران است؛ به‌خاطر دخترانی که پشت سر او مانده‌اند و رسیدن را غیرممکن می‌دانند.

سرنوشت‌سازان ایران

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز یکشنبه در دیدار صدها نفر از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، شهیدان را قهرمانان برتر تاریخ کشور خواندند و با تبیین جایگاه عالی خانواده شهدا از زاویه‌های مختلف «قرآنی»، «جهادی»، «انسانی» و «اجتماعی»، اهالی هنر و رسانه را به تلاش هرچه بیشتر در زنده‌ نگه‌داشتن هنرمندانه یاد شهدا و الگوسازی برای نسل جوان فراخواندند.

نسبت حکمرانی و هنر در عقلانیت تاریخی ما

فارابی کتابی دارد به نام المله که اندیشه سیاسی خود را در آن ترسیم کرده و در کار او هر ساختار و نظامی 4 رکن کلیدی دارد؛ اول حاکم، دوم مردم، سوم قانون و چهارم غایت. کلمه مله اشاره به آن قوانین و قواعد دارد.

افول آمریکا به روایت آمار

«افول آمریکا» کلید واژه پرتکرار بسیاری از دولت‌ها و کشورهایی است که در صحنه روابط بین‌الملل نه به آمریکا و نه به آینده این کشور اعتماد ندارند. این کلید واژه پر تکرار البته مدتی است که تکیه کلام جنجالی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا هم شده است؛ «دونالد ترامپ».

رکوردداران برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی

4استان کشور رکورددار برداشت آب‌های زیرزمینی در 40سال اخیر هستند و براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان و اصفهان بیشترین برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی را به‌خود اختصاص داده‌اند

علیه ابتذال، به نفع مخاطب

پلتفرم‌ها که موضوعی اساسا فرهنگی است، بیش از آنکه تصور می‌شود در نبرد شناختی دشمن مهم است و یکی از مهم‌ترین بازوهای او برای شکل‌دادن به ذهنیت‌های جامعه و تغییر سبک زندگی انسان‌هاست.

قهرمانان ایران