• دو شنبه 29 خرداد 1402
  • الإثْنَيْن 30 ذی القعده 1444
  • 2023 Jun 19

شوک کارکرده‌ها به بازار خودرو

به‌دنبال موافقت مجلس با واردات خودرو‌های کارکرده‌ دیروز قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی افت کردند
نمایندگان مجلس دیروز با ماده واحده لایحه دو‌فوریتی واردات خودروی کارکرده با عمر حداکثر 5سال از زمان ترخیص از گمرک، موافقت کردند. تصویب این ماده واحده به افت قیمت خودرو در مبادلات دیروز منجر شد.

چرا جدایی؟ چرا توافق؟

سفر اخیر فیصل بن‌فرحان، وزیر امورخارجه عربستان‌سعودی به‌ تهران و دیدار وی با مقام‌های عالی‌رتبه ایران، گام مهم دیگری درمسیر بهبود مناسبات تهران و ریاض بود و چشم‌انداز نوینی را دراین فضا ترسیم کرد؛ موضوعی که نوید‌دهنده تغییر ریل دیپلماسی در مناسبات دوجانبه‌است. دراین میان اما با توجه به برخی شبهه‌افکنی‌ها در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی درباره روند بهبود مناسبات 2کشور، باید به 2 سؤال مهم پاسخ داد؛ «چرا روابط با عربستان به سردی گرایید؟» و «بهبود مناسبات چه دلایلی داشته‌است؟».

عربستان چرا و چگونه به سمت ایران آمد؟

سفر فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان به تهران در چارچوب توافقنامه بین ایران و عربستان انجام شد؛ سفری که حکایت از تغییر راهبردی سیاست خارجی عربستان دارد. اما این تحول چگونه رخ داد؟

مدرسه همشهری به زودی راه‌اندازی می‌شود

دیروز یکصدوپنجاه‌وپنجمین جلسه شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که ارائه گزارش عملکرد مؤسسه همشهری توسط مدیرعامل مؤسسه، مهم‌ترین دستور جلسه بود.

هر7 دقیقه یک نفر آلزایمر می‌گیرد

براساس اعلام انجمن آلزایمر ایران در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در کشور مبتلا به دمانس -انواع مشکلات شناختی و زوال عقل-هستند، اما 70درصد آن را آلزایمر -بیماری فراموشی- تشکیل می‌دهد.
رهبرمعظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور ازبکستان تأکید کردند

قرابت‌های بی‌نظیر ایران و ازبکستان

رهبر معظم انقلاب عصر دیروز یکشنبه در دیدار «شوکت میرضیایف»، رئیس‌جمهور ازبکستان، با اشاره به قرابت بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و علمی 2 کشور ایران و ازبکستان گفتند: باید از این زمینه‌های مشترک برای گسترش روابط در بخش‌های مختلف استفاده شود.

صنعت 200میلیارد دلاری