• یکشنبه 7 خرداد 1402
  • الأحَد 8 ذی القعده 1444
  • 2023 May 28

ایرانیان امیدوارتر زندگی می‌کنند

سن امید به زندگی در کشورهای دنیا به سرعت در حال رشد است و این روند در ایران هم دیده می‌شود.
با کشف فساد در ادوار گذشته و پیگیری مدیریت شهری فعلی صورت گرفت

بازگشت 20 هزار میلیارد به جیب مردم

برخوردهای مکرر با مسیرهای فسادانگیز طی ماه‌های اخیر موجب شده که دیگر فساد در تهران عواقب سنگین تری داشته باشد.

سبک جدیدی از مبارزه با فساد

یک تلقی غلط و البته رایج از مبارزه با فساد وجود دارد؛ گویی هرچه بیشتر درباره فساد داد بزنیم، ضدفسادتریم. واقعیت این است که مبارزه با فساد از مرحله داد عبور کرده ‌و اگر تبدیل به «فناوری سازنده» در جهت «کارآمدی مدیریتی» نشود، اساسا خودش فساد می‌شود.

فضای ناامن برای مفسدان

شهرداری تهران از ابتدا عزم جدی داشت تا با فساد مبارزه کند و در این رابطه اقداماتی صورت پذیرفت. بر همین اساس از انتخاب مدیران پاکدست آغاز کرد چرا که یکی از ویژگی‌های مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید این باشد که با فساد مبارزه کنند.

تنبیه دلالان با حذف قولنامه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای که اخیرا برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده، خواستار اعتبارزدایی از اسناد عادی و وکالتی و تصویب «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» برای توفیق حاکمیت در کنترل بازار سوداگرانه مسکن شده است.

تداوم نزول قیمت خودرو

روند نزولی قیمت خودرو که از 2 هفته پیش شروع شده دیروز هم ادامه یافت و قیمت دست‌کم 55محصول داخلی با کاهش مواجه شد و قیمت برخی خودروهای مونتاژی حتی تا 35میلیون تومان هم افت کرد.

انتقال مصدومان حوادث بزرگ از طریق مترو

موضوع اتصال بیمارستان‌های اصلی به خطوط مترو در سال1395 با نامه‌ای از سازمان پدافند غیرعامل کشور به وزارت بهداشت آغاز شد که در آن نامه وزارت بهداشت و شهرداری تهران مکلف به اتصال بیمارستا‌ن‌های اصلی شهر به خطوط مترو می‌شوند.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه تهران

تخریب شایعات قوی‌تر از آتش در نوار مرزی ایران