• سه شنبه 15 آذر 1401
  • الثُّلاثَاء 12 جمادی الاول 1444
  • 2022 Dec 06

تهران برای روز برفی آماده بود

با اقدام به‌موقع ستادهای برف‌روبی در مناطق برف‌گیر، تهران غافلگیر نشد
از اوایل صبح روز گذشته بارش برف پاییزی در تهران شروع شد و در کمتر از چند دقیقه پایتخت رخت سفید بر تن کرد و صحنه‌های زیبای کارت‌پستالی خلق شد. بارش برف، سبب شادی پایتخت‌نشینان شد و گرچه حجم برف آن‌قدر نبود که مردم بتوانند آدم‌برفی درست کنند.

نه به اعتصاب اجباری

در شرایطی که چهره‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر با بسیج همه امکانات خود، مشغول فراخوان دادن برای تجمع و اعتصاب‌های سراسری طی روزهای 14تا 16آذرماه هستند، بررسی‌های میدانی از شهرهای مختلف و به‌ویژه تهران، حکایت از آن دارد که فراخوان اغتشاش در نخستین روز خود با شکست قابل‌توجهی مواجه شده ‌است.

حسرت و زیانی بیش از عدم‌ثبت در یونسکو

یکی از خبرهایی که این روزها نقل برخی محافل است، ثبت میراث پهلوانی و زورخانه‌ای ایران به نام جمهوری آذربایجان در یونسکوست. حالا اینکه یونسکو چطور به این نتیجه رسیده باید چنین میراثی را به نام آذربایجان ثبت کند، بحثی است که شاید جایش اینجا نباشد.

روزی که فرشته آسمانی‌ام پرواز کرد

ناگفته‌های زندگی عکاس‌شهید، علیرضا برادران به روایت همسرش در سالگرد سانحه هواپیمای سی-130
17سال از رفتن علیرضا برادران‌نجار، یکی از شهدای اصحاب رسانه می‌گذرد اما هنوز همسرش نتوانسته با فراق او کنار بیاید. دلیل این گفته لباسی است که آخرین بار علیرضا به تن داشت و قبل از رفتنش در سبد لباس‌های چرک انداخت.

رونالدو دنبال مسی

با گلزنی مسی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل استرالیا، حالا انگیزه کریستیانو رونالدو برای جا نماندن از رقیب همیشگی‌اش بیشتر شده.

سلطان گواهینامه ایران کیست؟

تا به امروز حتما با سلاطین مختلفی از سلطان سکه گرفته تا سلطان بلامنازع مرغ ! آشنا شده‌اید؛ سلاطینی که نه‌تنها سودی برای ما نداشته‌اند که شرشان دامن اقتصاد جامعه و خانواده را می‌گرفت و ول نمی‌کرد! اما این دلیل نمی‌شود که از همه سلاطین نامی پلید بر جای ماند و خاطره‌ای تلخ. سلاطینی هم هستند که نامشان نشانه پشتکار و تلاش است.

دستاورد جهانی برای ایران اهدای عضو بعد از مرگ

تیمی جوان از پزشکان ایرانی موفق شدند برای نخستین‌بار در جهان «اهدای عضو پس از مرگ کامل» را در ژورنال بین‌المللی قلب و ریه به ثبت برسانند.

برای جلوگیری از تصادف در هوای بارانی این نکات را رعایت کنید

در همشهری آنلاین بخوانید