05
سه شنبه 15 آذر 1401
شماره 8657
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش 500هزار تومانی حق پرستاری از معلولان

میز خبر
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۵۰درصدی حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید خبر داد.
ویژه
«بالاترین میزان شیوع سرطان تیروئید در هر 100 هزار نفر به‌ترتیب در استان‌های اصفهان 4.3، یزد 4.1، تهران ۴ و قزوین 3.1 است.»
تمامی مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان در طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق، همچنین بازنشستگانی که از این بابت مطالبه‌ای داشتند و اسناد آن را به شرکت آتیه‌سازان ارائه کردند، ظرف ۲۴ساعت پرداخت و این مطالبات تسویه خواهد شد.
«گروه‌های در معرض خطر بیماری ایدز در کشور شامل گروه سنی ۲۰ تا ۴۰سال با روابط جنسی محافظت‌نشده خارج از حریم خانواده هستند و باید علائم مشکوک به این بیماری جدی گرفته شود.

دستاورد جهانی برای ایران اهدای عضو بعد از مرگ

برای نخستین‌بار در جهان تیمی از پزشکان متخصص جوان ایرانی توانستند امکان اهدای عضو پس از مرگ را فراهم کنند
گزارش
تیمی جوان از پزشکان ایرانی موفق شدند برای نخستین‌بار در جهان «اهدای عضو پس از مرگ کامل» را در ژورنال بین‌المللی قلب و ریه به ثبت برسانند.

معضلی به نام «استادان نامرتبط» در طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان

اوایل هفته جاری بود که خبرگزاری ایسنا از اقدام به‌خودکشی یک دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران خبر داد و نوشت: «این اقدام به‌دلیل بحث دانشجو با استاد بر سر اضافه نکردن اسم یک شخص به لیست نویسندگان مقاله بوده که هیچ ارتباطی با آن مقاله نداشته است.»
عدد خبر/ 60 هزار
کمبود نیرو در حوزه بهداشت وزارت بهداشت وجود دارد و بیش از ۱۳۰هزار نفر هم در این حوزه شاغل هستند.