• یکشنبه 25 مهر 1400
  • الأحَد 10 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 17

بازآفرینی بافت فرسوده با مسکن دولتی

پیچیدگی و هزینه فرایند بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ده‌ها سال است که همه برنامه‌های تدوین شده برای این حوزه را ناکام یا عقیم کرده است. اما به‌نظر می‌رسد با جانمایی پروژه‌های قانون جهش تولید مسکن در مناطق هدف بازآفرینی، می‌توان تولید مسکن و بازآفرینی شهری را در یک مسیر پیش برد تا هم خطر و آفت بافت‌های آسیب‌پذیر شهری مرتفع شود و هم مسکن احداث شده در متن شهر به حل واقعی مشکل مسکن و کارآمدسازی بازار کمک کند.

اینجا آجر را نان می‌کنند

اینجا نه از مغازه‌های سوپرگوشت لاکچری شمال شهر خبری هست، نه از شهربازی‌های سربسته، نه مدرسه و نه حتی یک‌خانه بهداشت. اینجا تا چشم کار می‌کند خاک است و خاک و چند کوره آجرپزی فعال. سال‌ها پیش قرار نبود، کوره‌های آجرپزی روستای شمس‌آباد به بافت تهران بچسبد، اما رشد شهرسازی مجالی برای حفظ فاصله‌ها باقی نگذاشت و دیگر کوره پزخانه‌ها در حریم جنوب‌غربی پایتخت تافته جدا بافته از شهر نیستند.

احکام یکساله و روش اندازه‌گیری عملکرد

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان به نتایج بسیاری درباره روش‌های ارزیابی برنامه یا عملکرد کارکنان رسید، اما نکته مهم این است که استفاده از این روش‌های سنتی تاکنون کمتر توانسته است، عملکرد برنامه‌ها یا افراد را در سازمان‌ها و نهادهای دولتی اندازه‌گیری کند.

احتمال تزریق دوز سوم واکسن از آبان

حدودا ۸۱درصد از کل واکسن‌های تزریق شده در ایران سینوفارم است و حالا با انتشار تحقیقاتی مبنی بر ایمنی پایین این واکسن به‌ویژه در میان سالمندان، نگرانی‌هایی از افزایش بستری و مرگ‌ومیر با توجه به روند افزایشی ابتلا در کشور رقم خورده است.

روزنه‌هایی برای بازگشت به گذشته

قرار نبود اوضاع اینطور پیش رود. روزهای نخستی که ویروس کرونا را شناختیم و بنا شد با شرایط دیگری زندگی کنیم و ترس‌های تازه‌ای به متن زندگی‌مان اضافه شد، وعده‌های محققان رنگ و بوی دیگر داشت.

چراغ سبز بورس به تغییرات مدیریتی

بورس تهران به تغییرات مدیریتی در بازارسرمایه واکنش مثبت نشان داد. دیروز، شنبه، شاخص بورس تهران پس از هفته‌ها نزول با رشدی پرقدرت 3درصد افزایش یافت. همگام با این رویداد جواد عشقی، رئیس سازمان بورس، 7راهبرد اصلی بازار سرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.

تجربه متفاوت زنان از دورکاری در ایام کرونا

جزئیات محکومیت مدیران اسبق بانک مرکزی