• چهار شنبه 3 شهریور 1400
  • الأرْبِعَاء 16 محرم 1443
  • 2021 Aug 25

تعد‌اد‌ محرومان ایران؛ 26میلیون و 700هزار نفر

د‌ر پاییز سال گذشته، میانگین نرخ فقر و محرومیت د‌ر ایران، قله 31.4د‌رصد‌ی را فتح کرد‌ه که بالاترین رقم د‌ر 10سال اخیر محسوب می‌شود‌
از جمعیت 85میلیون نفری ایران، 26میلیون و 700هزار نفر د‌ر محرومیت به‌سرمی‌برند‌؛ این روایت آمارهای رسمی از نقشه محرومیت د‌ر ایران است که استان سیستان و بلوچستان با محرومیت 62د‌رصد‌ی جمعیت را رکورد‌د‌ار بد‌ترین وضعیت معرفی می‌کند‌ د‌رحالی‌که میانگین نرخ محرومیت د‌ر کشور 31.4د‌رصد‌ اعلام شد‌ه و استان یزد‌ با نرخ 16د‌رصد‌ی بهترین وضعیت را از نظر محرومیت د‌اشته است.

سوله‌های‌مدیریت بحران در خدمت واکسیناسیون

تعداد جان‌باختگان کرونا در مدت یک‌ماه از 210 نفر به 709 نفر رسیده؛ آن‌هم در شرایطی که واکسیناسیون انجام می‌شود، رفت‌وآمد بین شهر‌ها محدود شده است و از شهروندان خواسته می‌شود که در فضای عمومی ماسک بزنند.

سردرگمی مردم با تناقض‌گویی در اخبار کرونا

اخبار متناقضی که هر روز با محوریت کرونا منتشر می‌شود، مردم را سردرگم کرده است، آنها نمی‌دانند چطور باید آگاهی خود را بالا ببرند و به کدام خبرها اطمینان کنند.

پذیرش خطا

انتشار تصاویری از محوطه داخلی  زندان اوین، سبب غافلگیری مسئولان زندان اوین نشد؛ نه آنها را دستپاچه کرد و نه به تکذیب و توجیه روند واداشت.

نمودار مرگ

پیک دلتا، باز هم آمار جانباختگان کرونا در کشور را افزایش داد و این بار با ثبت رکوردی جدید، جان ۷۰۹بیمار را گرفت. به‌ گفته متخصصان حوزه کرونا، در روزهای آینده، وضعیت، وخیم‌تر هم خواهد شد و دلیل آن هم قدرت بالای انتقال ویروس، اجرا نشدن کامل پروتکل‌ها و ادامه روند سفرها و تجمع‌هاست.

پشت پرده کمبود سرم

بیش از یک و ماه نیم از شروع پیک پنجم کرونا می‌گذرد و داروخانه‌ها همچنان شاهد صف‌های طولانی همراهان بیماران کرونایی هستند که در کنار استرس سرنوشت بیمارشان، باید اضطراب کمبود سرم و دارو را هم به دوش بکشند.