• شنبه 9 اسفند 1399
  • السَّبْت 15 رجب 1442
  • 2021 Feb 27

فدرالیسم آبی

2هفته دیگر روسای 9حوضه آبریز ایران معرفی می‌شوند
ساختار مدیریت منابع ایران، با عبور از تقسیمات استانی، به حوضه‌های آبریز تقسیم و عملا نوعی فدرالیسم در این حوزه حاکم می‌شود.

فرش قرمز شهرها برای پیاده‌ها

پیاده‌راه‌‌سازی دو سه سالی است که در اولویت پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های کشور قرار گرفته و با رویکرد پیاده‌محوری، شهر‌های انسان‌محور و در کنار آن ترغیب به دوچرخه‌سواری با هدف کاهش آلودگی هوا، ایجاد تعامل اجتماعی و نشاط حاصل از پیاده‌روی در حال اجراست.

الزامات حرکت شهرها به سمت پیاده‌مداری

نگاهی به پیشینه شهرهای ایران به‌خوبی نشان می‌دهد که شهرها در گذشته بیش از حال پیاده‌مدار بودند.

تقویت سرمایه اجتماعی و اقتصادی راه تولید شادمانی

جامعه ایرانی درگیر مشکلات و چالش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در یک سال گذشته بهداشتی و درمانی بوده است. جامعه‌ای که تا قبل از شیوع ویروس کرونا، در رده جوامعی قرار داشت که وضعیت روحی و روانی آنها به گواه روانشناسان و روانپزشکان مناسب نبود و 25درصد از مردمش با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کردند؛ مشکلاتی که ریشه برخی از آنها در کم‌شدن روابط اجتماعی، نبود زیرساخت‌های کافی در ایجاد نشاط و تفسیرهای نادرست از شادی بازمی‌گردد.

انحراف از اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا

درحالی وزیر بهداشت از آغاز فاز دوم اجرای واکسیناسیون خبر می‌دهد که آمارها نشان می‌دهد نزدیک به یک‌درصد از جامعه پزشکی فعال در خط مقدم مقابله با کرونا واکسن دریافت کرده‌اند.

8 بازار میوه و تره‌بار به 12محله شهر اضافه می‌شود

امروز 8بازار میوه‌وتره‌بار به شهر تهران افزوده می‌شود تا شهروندان چند محله در روزهای پایانی سال، راحت‌تر به کالاهایی با قیمت دولتی و پایین‌تر از بازار آزاد، دسترسی داشته باشند.