• پنج شنبه 8 خرداد 1399
  • الْخَمِيس 5 شوال 1441
  • 2020 May 28

تکاپوی دیرهنگام

رئیس‌جمهوری دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع‌خشونت را صادر کرد / لعیا جنیدی: لایحه تامین امنیت بانوان خارج از نوبت بررسی شود
از خلق سکانس نفسگیر متلاشی‌شدن جمجمه ملوک در فیلم خانه پدری، حالا 10سال گذشته و البته تصاویر دلخراش آن هیچ‌گاه به‌درستی فرصت دیده‌شدن پیدا نکرده‌اند؛ سکانسی که هر چقدر در سینمای ایران بی‌بدیل است، در دنیای واقعیت چندان غریب به‌حساب نمی‌آید. ملوک فیلم عیاری، اسم مستعار دخترانی است که در تاریخ این سرزمین جانشان را به نام غیرت و ناموس از دست داده و می‌دهند.
حاشیه‌نگاری‌های خبرنگار همشهری از افتتاحیه متفاوت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

مجلس سوگند خورد

بالاخره دیروز مجلس یازدهمی‌ها نخستین نشست خود را در بهارستان برگزار کردند، مقامات آمدند، سخنرانی‌ها انجام شد و منتخبان، سوگند نمایندگی خوردند که در ایفای وظایف وکالت ملت از اصول قانون اساسی کوتاه نخواهند آمد.

مجلس جدید و زیرساخت‌های جهش تولید

وقتی صحبت از رشد اقتصادی و جهش تولید می‌شود؛ همه تصدیق می‌کنند که یکی از پیش شرط‌های ضروری این حوزه‌ها، تامین نهاده‌های تولید با کمیت کافی و کیفیت مطلوب است.

نبایدهای مجلس یازدهم

مجلس یازدهم اگر گوشی برای شنیدن به توصیه‌های نمایندگان ادوار داشته باشد، باید دقت کند بیش از آنکه مهم باشد چه کند، مهم این است که چه نکند.

شروط جدید پرداخت وام ضد‌کرونا

قائم‌مقام بانک مرکزی شرایط جدید پرداخت وام ضد‌کرونا و همچنین وثایق بانکی را اعلام و تأکید کرد: صاحبان کسب و کاری که وام ضد‌کرونا با نرخ 12درصد بگیرند اما اقساط آن را به موقع به بانک‌ها برنگردانند، یا وام را در جایی دیگری هزینه کنند با جریمه سنگین مواجه خواهند شد.

50هکتار بوستان جدید هدیه تابستانی به شهروندان

زمانی باغ‌های تهران شهره بود، اما سالیانی نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک بسیاری از این باغات به برج‌های بلند تبدیل شد تا با لغو مصوبه برج‌باغ و مصوبه جدید، تملک برخی از باغات باقیمانده و تبدیل به بوستان‌های عمومی در دستور کار قرار بگیرد.
گفت‌وگو با فریدون جیرانی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده به بهانه تحولات این روزهای سینما در ایران

نگران سینمای پس از کرونا هستم

گفت‌وگو با فریدون جیرانی همانقدر که جذاب است، حساس هم هست.

ادبیات عاشقانه گمشده روزگار ماست

یک روز قهرمان المپیک می‌شوم