• چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
  • الأرْبِعَاء 3 رمضان 1440
  • 2019 May 08

زمین، متهم آشوب بازار مسکن

دبیر کانون انبوه‌سازان: بخش عمده آشفتگی بازار مسکن از زمین مسکونی سرچشمه می‌گیرد و دولت به عنوان بزرگ‌ترین مالک زمین می‌تواند این آشوب‌ها را تمام کند
بازار مسکن به یکی از گردنه‌های تاریخی در مسیر بلندمدت رسیده و در شرایطی که اقتصاد کشور با تنش‌های ارزی و تحریم‌های اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، در حال ورود به یک دوره رکود تورمی شدید است.

شب‌های زنده رمضان در تهران

این روزها در شهر شاهد گسترش راسته‌های غذایی هستیم؛ از سی‌تیر گرفته تا خرمشهر و همچنین پیروزی و گذر ابریشم در منطقه عباس آباد.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده و جایگاه‌های شوراهای شهر

دیروز در صحن مجلس‌شورای اسلامی، لایحه مالیات بر ارزش افزوده بررسی شد و کلیات آن به‌طور مشروط و با اما و اگرهایی به تصویب رسید.

تحول اساسی در فضای سبز شهر تهران

بدون شک، 16 اردیبهشت 1398یکی از روزهای به‌یادماندنی تاریخ محیط‌زیست ایران است
گزارش میدانی همشهری از خانواده‌هایی که برای خرید جهیزیه به بازار لوازم خانگی می‌روند

عروسان در تحریم

حکمرانی مغازه‌های لوازم خانگی شروع می‌شوند، مغازه‌های کوچک و بزرگی که حالا حاکم بلامنازع خیابان ری شده‌اند و انشعابات آنها تا خیابان‌های اطراف هم کشیده شده است.

جزئیات فرصت دوماهه ایران به جهان برای حفظ برجام

در سالروز خروج آمریکا از برجام و با تعلل کشورهای اروپایی در جبران تبعات خروج آمریکا و پس از یک سال مذاکره بین ایران و گروه 1+4 در نهایت ایران برای احقاق حقوق خود منطبق با برجام دست به کار شد.

سرنوشت شهرها به شور دوم کشید

مالیات بر ارزش‌افزوده این روزها مثل مرغ پرکنده‌ای می‌ماند که بزرگ‌ترین درآمد پایدار شهرهای کشور را هدف گرفته است.
آستانه تحمل ایران برای ماندن در برجام چقدر است؟

پایبند بودیم اما پایبند نبودند

«فکر نمی‌کنم فرصت زیادی برای آنها- اروپایی‌ها- مانده باشد.»؛ این صحبت‌های محمدجواد ظریف نشان از نگرانی‌های جدی در سازوکار مالی ایران و اروپا داشت و برای بسیاری این سؤال را مطرح کرد که ایران تا چه زمانی باید در برجام بماند و شرایط کنونی را تحمل کند؟ برای پاسخ به این سؤال به سراغ 2چهره سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا رفتیم تا بدانیم مردان سیاست چه نسخه‌ای را برای ادامه حیات برجام می‌پیچند.

دغدغه مشارکت