• دو شنبه 7 آبان 1397
  • الإثْنَيْن 18 صفر 1440
  • 2018 Oct 29

انتقاد و استقبال

برخی صاحبنظران از رفتار مجلس در رأی اعتماد به وزرای جدید ابراز تعجب کردند
گزارش میدانی خبرنگار همشهری از مهران؛ مرز دل‌ها

به سوی جانان

غبار کاروان عشق بر دل‌ها نشسته، آنهایی که عازم‌اند تاب ماندن ندارند، سفرکرده‌ها هم پای رفتن و بازگشت به خانه‌شان نیست.

ذاکرحسین سیدالشهداع

قدیمی‌ترین خاطرات روضه‌خوانی بازار تهران، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که انبوه عزاداران از هر طایفه و گروهی به آن سو می‌شتابند.

یک پیش‌بینی‌درباره انتخابات آمریکا

امروز ۷ نوامبر است. دیروز انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا برگزار شد. انتخابات مجلس نمایندگان تنها انتخاباتی بود که در سراسر کشور برگزار شد.

تازیانه مصرف بنزین برگُرده اقتصاد

انتشار خبر مصرف روزانه 120میلیون لیتر بنزین در شهریورماه امسال از سوی یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس، یک زنگ خطری جدی است و بیم آن می‌رود با ادامه این روند حتی با افزایش ظرفیت تولید در نتیجه بهره‌برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هم در آینده نه‌چندان دور، همه بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های کشور در داخل کشور مصرف شود.
وقتی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت‌ها هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، چرا مراکزی مثل خیریه‌ها باید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشته باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؟

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و خیر موازی

نابرابری و فقر، قد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متی به طول تاریخ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشته ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و باعث می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا بخشی از افراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جامعه، احساس مسئولیت ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌غد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌غه بیشتری د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشته باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و کارهای انسان‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وستانه کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. انجمن‌ها و مراکز خیریه  با همین فلسفه شکل گرفته‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. البته انجام فعالیت های انسان‌د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وستانه، به‌صورت انفراد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی هم انجام می‌شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. پس وقتی‌که ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اریم از انجمن‌ها و مراکز خیریه صحبت می‌کنیم، از یک رفتار جمعی تاریخی صحبت می‌کنیم که تا به امروز تد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اوم‌یافته است.

شهادت آتش‌نشان وظیفه‌شناس در عملیات نجات