• پنج شنبه 5 مهر 1397
  • الْخَمِيس 16 محرم 1440
  • 2018 Sep 27

محله‌گردی با محسن هاشمی رفسنجانی

رئیس شورای ‌شهر تهران هم که باشی، با وجود تمام مشغله‌های کاری، نمی‌توانی دعوت به محله‌گردی در محله‌های دوران کودکی‌ات را رد کنی. با محسن هاشمی راهی خانه‌هایی شدیم که دوران کودکی‌اش در آنها سپری شده بود و به مدارسی رفتیم که تماشای دوباره آنها و نشستن روی نیمکت کلاس‌هایشان، او را به 40سال پیش برد. 5سال از آخرین باری که پا در محله کودکی‌اش گذاشته بود می‌گذرد.

قضاوت‌ جهانی یک دوئل

از میان رهبرانی که در ساعات پایانی روز سه‌شنبه در مقابل صحن مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند، 2 چهره بیش از سایرین توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد؛ دونالد ترامپ و حسن روحانی.

نبرد سیاست‌ها

ارزیابی و مقایسه سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صحن سازمان ملل متحد می‌تواند دورنمایی از سیاست‌های کلان دو کشور را در دسترس قرار دهد؛ سیاست‌هایی که می‌توان براساس آن نقشه راه درستی داشت.

نور‌تاباندن به‌زاویه‌های پنهان‌جنگ

چند روز پیش از 29مرداد تا یکی دو‌ هفته پس از 31شهریور که اولی روز پذیرفتن قطعنامه و دومی روز آغاز جنگ باشد.

گردشگری، ظرفیت‌ها و‌چالش‌ها

5 مهرماه27سپتامبر در تقویم رسمی جهان به‌عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.

فضاسازی علیه رئیس‌جمهور دولت اصلاحات

حالا عبدالله معینی، مدیرعامل و رییس هییت مدیره مدارس ممتاز حنان در گفتگو با همشهری می‌گوید . «مجتمع آموزشی غیردولتی حنان از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده و در طول این سالها ارتباط تشکیلاتی، اقتصادی، سیاسی با آقای خاتمی نداشته و مالکیت این مدرسه متعلق به ایشان نیست».

افول سهم بانوان در بازار کار

بازار کار ایران به دوربرگردانی رسیده که اگر وارد آن شود دوباره به وضعیت قبل از سال93 دچار می‌شود که افزایش نرخ بیکاری از تبعات اولیه آن خواهد بود.
گپی با بچه‌های گروه «داماهی» که موسیقی محبوبشان را در قالبی مدرن می‌نوازند

ما‌ صداى‌ نجیب جنوب‌ هستیم

«می‌کوشم از این کشور خوسیده خوشبخت/بیدار بشُم این طرف مرز نباشی/... افسار پریشونی من دست خودم نیست/جن رفته در این شعر در این وزن عروضی...»

برگزاری شب خاطره در حضور مقام معظم رهبری