05
دو شنبه 15 دی 1399
شماره 8128
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انجمن‌های رانت‌خواری

یادداشت
به برکت توزیع رانت‌های کلان در اختصاص مواداولیه به برخی تولیدکننده‌نماها، طبقه نوکیسه‌ای در کشورمان ظهور کرده که بسیار قدرتمند و ذی‌نفوذ هم شده‌اند.
ویژه
همزمان با آرامش نسبی در بازار مرغ و درحالی‌که گفته می‌شود قیمت مرغ در بازار به کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار رسیده است قیمت جدید مرغ کامل و قطعه بندی شده در میادین میوه و تره بار شهرداری اعلام شد.
هم خودش به‌تنهایی خوشمزه است و هم مهم‌ترین چاشنی 2تا از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است؛ آش رشته و کشک بادمجان را هرگز نمی‌توان بدون کشک تصور کرد.

کمبودگاز، ریسک زمستانی بازار سهام

کمبودگاز ناشی از چیست و چه صدمه‌ای به اقتصاد می‌زند؟
صنعت
درحالی‌که کمبود گاز منجر به استفاده بیشتر از سوخت مازوت و افزایش آلودگی هوا شده است، تازه‌ترین گزارش‌ها که توسط شرکت‌های بورس منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که شرکت‌های بورس با ریسک بزرگ کاهش سود زمستانی، ناشی از کمبود گاز مواجه شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کمبود گاز ناشی از افزایش مصرف و تحریم‌هاست.
موز ارزان می‌شود

موز ارزان می‌شود

با وجود کاهش 8هزار تومانی قیمت موز در میدان مرکزی، قیمت در مغازه‌های سطح شهر همچنان بالای 40هزار تومان است
ورود یک محموله 3هزار تنی موز به بنادر در هفته گذشته قیمت این میوه را در میدان مرکزی تهران 8هزار تومان کاهش داده و با ترخیص محموله‌های جدید، قیمت باز هم کاهش خواهد یافت.
تخم‌مرغ رکورددار گرانی شد
تخم‌مرغ رکورددار گرانی شد
ستاد تنظیم بازار نرخ مصرف کننده هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف‌کننده را به 16‌هزار و 900 و هر عدد از این محصول را به هزارو500 تومان افزایش داد
با مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش نرخ مصوب مصرف کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ به 16‌هزار و‌900 تومان نرخ خرده فروشی هر شانه از این محصول در سطح شهر را به مرز 48‌هزار تومان رساند و تخم‌مرغ را رکورد دار افزایش قیمت‌ها کرد.