61
چهار شنبه 10 مهر 1398
شماره 7774
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توسعه رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی در زاهدان

سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه رشته‌های تخصصی در دانشکده دندان‌پزشکی زاهدان فراهم شده است.
اخبار ویژه
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از توزیع بیش از ۱۴ هزار تن نهاده‌های دامی در ۶ ماهه نخست سال توسط شبکه تعاون روستایی این استان خبر داد.
فرمانده انتظامی هرمزگان در آیین افتتاح ساختمان پلیس گمرک شهرستان قشم، ثبات اقتصادی پایدار را اساس استقرار پلیس گمرک دانست.
فرماندار بندرعباس با بیان این‌که گشت‌های نامحسوس برای بازرسی از واحدهای صنفی راه‌اندازی شود، گفت: ساماندهی وانت‌بارهای عرضه میوه و تره‌بار با جدیت بیشتری دنبال شود.
فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه از کشف بیش از ۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بندر شیوء خبر داد.
مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به این‌که هیچ محدودیتی برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در استان کرمان وجود ندارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون پرداخت ۳۴۵ میلیارد تومان طرح اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی به بانک‌ها معرفی شده است.
به گفته مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال جاری تاکنون بیش از ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی در کل کشور ثبت کاداستر شده که نزدیک به ۹۰ هزار هکتار از آن متعلق به شمال این استان است.
مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت: خشکسالی‌های اخیر عرصه را بر عشایر تنگ کرده و درآمد آن‌ها را کاهش داده است. این موضوع سبب شده آن‌ها سکونتگاه‌های خود را ترک و در حاشیه شهرها اسکان کنند. غافل ماندن از این قشر تبعاتی دارد که سبب تحمیل هزینه‌های بیشتر بر جامعه می‌شود.
سیستان و بلوچستان ناپایدارترین استان ایران در دسترسی به آب است. این توصیف وزارت نیرو است برای استانی که 3هزار روستای آن با جمعیت بیش ‌از 700 هزار نفر فاقد شبکه آب‌رسانی هستند و به مردم به صورت سقایی و جیره‌بندی آب‌رسانی می‌شود.

بی‌آر‌تی در راه بندرعباس

مدیر روابط عمومی سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری: تلاش می‌کنیم به زودی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی در مسیرهای اصلی بندرعباس جایگزین اتوبوس‌های یورو4 شوند
حمل و نقل
چند ماهی است از به کارگیری ۴۱ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌و‌نقل شهری بندرعباس می‌گذرد.

ژاپنی‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در چابهار

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با توجه به موقعیت مناسب و کیفیت بالای آبزیان دریایی یکی از بهترین مناطق ایران برای سرمایه‌گذاری ژاپن در حوزه شیلات است.
پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در قشم

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در قشم

۱۷۵ طرح اشتغال‌زایی مربوط به شهرستان قشم در سامانه کارا به ثبت رسیده که تاکنون به ۶۹ طرح، ۱۵۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.
زمین‌های کرمان سبزتر می‌شود
زمین‌های کرمان سبزتر می‌شود
قرار است با کمک اعتبارات صندوق توسعه در جنگل‌ها و مراتع شمال استان به ‌ویژه در 2 شهرستان ارزوئیه و بافت نهال‌کاری انجام شود
قرار است با کمک اعتبارات صندوق توسعه در جنگل‌ها و مراتع شمال استان به‌ویژه در 2 شهرستان ارزوئیه و بافت نهال‌کاری انجام شود. همچنین اداره فنی جنگل‌کاری و جنگل‌داری منابع طبیعی شمال استان حفاظت، مراقبت و نگهداری از جنگل‌هایی را که به تازگی بذرکاری یا نهال‌کاری کرده، در دستور کار خود قرار داده است.
انفجار پیک‌نیک در زاهدان ۲ مصدوم برجا گذاشت
انفجار پیک‌نیک در زاهدان ۲ مصدوم برجا گذاشت
مدیر مرکز حوادث فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: انفجار پیک‌نیک در یک منزل مسکونی در این شهر ۲ مصدوم بر جا گذاشت.

برداشت ۷هزار تن پسته دراستان

کشاورزی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 7۵۶۷ تن پسته امسال از 6۵۰۰ هکتار از باغ‌های این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق در زاهدان

قاچاق
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از یک میلیارد ریال انواع داروی کمیاب و قاچاق از ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری در زاهدان کشف و ضبط شد.

خسارت سیلاب به زیرساخت‌های جاده‌ای کرمان

حادثه
بارش باران و جاری شدن سیلاب باعث خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی به زیرساخت‌های جاده‌ای جنوب کرمان شد.
PDF چهارشنبه 10 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از اضافه شدن 3 شناور فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ با تجهیزات پیشرفته به ناوگان حمل‌ونقل دریایی استان هرمزگان خبر داد.
از ابتدای سال جاری تاکنون 5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در جنوب کرمان کشف و معدوم شده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان گفت: در یک سال گذشته تجهیزات جدیدی به مجموعه آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان افزوده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از برگزاری چهارمین جشنواره ملی موسیقی ایرج بسطامی در دی‌ماه سال جاری در کرمان خبر داد.
جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ سارق مسلح شرور در درگیری با کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر به هلاکت رسیدند.
پلیس عنبرآباد در یک طرح ضربتی ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به این‌که در این استان قیمت نان از چند ماه قبل نسبت به سال ۹۳ یک‌ونیم برابر شده، از تعیین نرخ جدید نان در ستاد تنظیم بازار خبر داد.