61
یکشنبه 19 خرداد 1398
شماره 7680
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آسیب سم‌های غیرمجاز  به کشاورزی رفسنجان

فرماندار رفسنجان: برخورد با فروشگاه‌های غیرمجاز کود و سموم، بازدارنده  نیست
گزارش
استفاده بی‌رویه سموم غیراستاندارد در بخش کشاورزی استان که در زمینه تولید حداقل ۱۰ محصول کشاورزی در رتبه اول کشور قرار دارد، خطری جدی محسوب می‌شود.
اخبار ویژه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پلمب 7 دندان‌پزشکی غیرمجاز در جنوب کرمان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: 6 طرح آب و خاک و صنایع تبدیلی و تکمیلی با هزینه‌کرد اعتباری بیش از ۱۹۶ میلیارد ریال که ۹۶ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان از افزایش تعداد مراکز تولید و آموزش صنایع دستی استان به ۲۲ باب هم‌زمان با هفته صنایع دستی خبر داد.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۶۷درصد مردم این استان زیر ۳۰ سال سن دارند که از این حیث جوان‌ترین استان کشور است.
گاه‌گاهی خبر توقیف چند ترال‌‎ را در عمان می‌شنویم. این دست خبرها جدید نیستند و حتی گاهی جنجالی هم می‌شوند؛

خرمای فین در انتظار تجاری‌سازی

یکی از مشکلات عمده بر سر راه نخل‌داران فین در هرمزگان، پایین بودن کیفیت  ارقام خرمای این منطقه و ناتوانی در بهره‌گیری از ارقام باکیفیت است
کشاورزی
از روزگاری که بر سر سفره هرمزگانی‌ها، خرما جزو لاینفک سبد غذایی بود سال‌ها گذشته و دیگر به جز دست‌فروشانی که در حاشیه بازارها خرمای تولید استان را بدون بسته‌بندی و به طور فله‌ای عرضه می‌کنند اثر چندانی از این محصول پرارزش به چشم نمی‌خورد. یکی از مناطقی که خرما محصول اول باغ‌های آن است، روستای کهتک از توابع شهر فین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس است.

هندی‌ها در انتظار تکمیل زیرساخت‌ها  در چابهار

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار به عوامل محدود‌کننده حضور هندی‌ها در چابهار اشاره کرد و گفت: هندی‌ها قصد دارند روی تبدیل گاز به CNG یا LNG کار و آن را به هند منتقل کنند.

برنامه‌ریزی برای جذب 10 میلیون گردشگر  به هرمزگان

برنامه‌ریزی برای جذب 10 میلیون گردشگر  به هرمزگان
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای جذب 10 میلیون گردشگر به استان خبر داد.
مالچ‌پاشی نقاط بیابانی در  جنوب کرمان
مالچ‌پاشی نقاط بیابانی در  جنوب کرمان
محیط زیست
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از مشخص شدن ۲ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی برای مالچ‌پاشی در منطقه جنوب کرمان خبر داد

انفجار کپسول گاز در قصرقند 3 مجروح بر جای گذاشت

حادثه
معاون فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: انفجار کپسول گاز در دهستان هلونچکان این شهرستان سبب مجروح شدن 3 نفر با درجه سوختگی 40 تا 80 درصد شد.

زمین‌لرزه‌های جنوب سیستان و بلوچستان خسارت نداشت

خبر
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع ۲ زمین‌لرزه در استان گفت تاکنون خسارتی از این زلزله‌ها که 2/3 ریشتر قدرت داشت

۱۰۰ هزار تن گندم در جنوب کرمان خریداری شد

کشاورزی
رئیس اداره غله شهرستان جیرفت از خرید ۱۰۰ هزار تن گندم خبر داد
PDF یکشنبه 19 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برداشت گندم در بیش از ۲۴ هزار هکتار از مزارع که عمدتاً در شهرستان‌های سرباز، دلگان و
فرمانده یگان حفاظت بندر چابهار گفت: یک دستگاه کانتینر حاوی ۲ هزار پارچه قاچاق در بندر شهید کلانتری این شهرستان کشف و ضبط شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۴۲۰ هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت زردآلو از سطح ۸۰۰ هکتار از باغ‌های این استان آغاز شد.