4
یکشنبه 20 خرداد 1397
شماره 7402
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
چرخه بازپروری معتادان باید اصلاح شود چرا که بیش از ۹۰درصد معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجدد به مصرف مواد‌مخدر روی می‌آورند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه تعطیلات زمستانی مدارس به مصوبه مجلس نیاز دارد، در عین حال گفت که تصویب این موضوع در مجلس بعید است البته باز هم مجلس در صورت ارائه لایحه‌ای از سوی دولت آن را بررسی خواهد کرد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تأکید براینکه میزان سبوس در آردها باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: با سبوس‌گیری بیشتر، آردها سفیدتر شده‌‌اند و این اقدام می‌تواند به مشکلاتی مانند اضافه وزن، دیابت و بیماری‌‌های قلبی دامن بزند، سبوس باید طبق استانداردهای مشخص شده در نان‌ها وجود داشته باشد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه آیین‌نامه مشترک بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش درباره مهدهای کودک هنوز آماده نشده است، گفت: مهدهای کودک می‌توانند مانند سابق کودکان زیر سن دبستان را پذیرش کنند و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد.
دکه‌داران در گفت‌وگو با همشهری از ممنوعیت فروش سیگار می‌گویند

درآمد از مطبوعات به‌تنهایی به‌صرفه نیست

گزارش
معمای مکعب‌های مربعی که در گوشه و کنار پیاده‌روهای پایتخت سبزشده حسابی پیچیده و مبهم است. این اتاقک‌های فلزی درمیزان درآمد، اجاره بها، ارزش و حتی در قدمت فوق العاده مرموزند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: کمیته امداد اطلاع‌رسانی را جدی بگیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیته امداد درخصوص پول‌های جمع‌آوری شده در صندوق‌های صدقات باید شفاف‌سازی کند.
ماجرای تلگرام‌های رنگی
ماجرای تلگرام‌های رنگی
تلگرام‌های غیررسمی و کپی با نام‌ها و رنگ‌های مختلف از لحاظ فنی چطور سرپا هستند؟
« تلگرام طلایی متعلق به ایران است و اکنون 25میلیون عضو دارد و قانونی است.» این نقل قول نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات روز گذشته خبرساز شد.
استارتاپ
از روز گذشته دسترسی استارتاپ‌ها و شرکت‌های اینترنتی ایرانی به داده‌های «گوگل مپس» مختل شده است.

نقض حقوق کودک به سامانه کنوانسیون اعلام شود

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از راه‌اندازی سامانه همگانی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به شماره ٣٠٠٠٣6٣6خبر داد و گفت: شهروندان موارد نقض حقوق کودک را به این سامانه اعلام کنند.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
رئیس سازمان پزشکی قانونی با اعلام افزایش 5.8درصدی مراجعات نزاع همسرآزاری در سال96 نسبت به سال95، گفت: 90درصد مدعیان همسرآزاری را زنان و 10درصد باقیمانده را مردان تشکیل می‌دهند.
برای ارزیابی سلامت نوآموزان مبلغ ۲۵ هزار تومان درنظر گرفته شده که این مبلغ از خانواده‌های با شرایط خاص اقتصادی با تخفیف دریافت می‌شود.