5
پنج شنبه 23 آبان 1398
شماره 7805
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هیچ تجربه‌ای جای سفر را نمی‌گیرد

به قول یکی از دوستان عزیزمان، به تهران نگاه نکنید، تلویزیون هنوز در بیشتر نقاط کشور نفوذ شگفت‌انگیزی دارد.
ویژه
در کتاب تاریخ ورزش ایران باید نوشت که یک بانوی ورزشکار بعد از خداحافظی با دنیای قهرمانی برای بازگشت به میادین به صرافت افتاد و دست بر قضا به مسابقات جهانی رفت و یک مدال طلای دیگر به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد؛ از این‌رو مریم هاشمی را می‌توان یک استثنا در ورزش ایران دانست.
از مؤسسان انجمن قلم، عضو شورای کارگاه رمان، مسئول صفحه ادب و هنر روزنامه جام‌جم و همکاری 17ساله با این روزنامه، همکاری با پیک قصه‌نویسی، مدرس و داور داستان‌نویسی در آموزش و پرورش، عضو هیأت علمی بنیاد پروین اعتصامی، عضو شورای فیلمنامه‌نویسی و ادبیات در بنیاد فارابی، دبیر تحریریه فصلنامه قصه، عضو شورای داستان‌نویسی بنیاد دفاع‌مقدس، بنیاد شهید و بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی، داستان‌نویس داستان‌های رئالیستی برای مجله زن‌روز به‌مدت9 سال و داستان‌نویس روزنامه حوادث با نام مریم مهاجر از جمله فعالیت‌های مهم کارنامه اوست.
اگر از دنبال‌کنندگان جدی موسیقی باشید، احتمالا این روزها نام گروه موسیقی دونفره «لیرا» را شنیده‌اید
گفت‌وگو با نرگس آبیار، نویسنده و کارگردانی که اخیرا در فضای مجازی نسبت به خراب شدن خانه‌ها و اماکن تاریخی واکنش نشان داده است

بافت قدیمی شهرها را دریابیم

​​​​​​​همه‌‌چیز از صفحه اینستاگرام خانم کارگردان شروع شد؛ وقتی که این کارگردان سینما با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به از بین رفتن بافت تاریخی شهر شاهدیه و روستای ابرندآباد در استان یزد هشدار داد و هنرمندان دیگر و سپس مردم هم واکنش نشان دادند.
سه‌تاری غمگین است، دفی اما جان می‌نوازد

سه‌تاری غمگین است، دفی اما جان می‌نوازد

در آپارتمان را که باز می‌کردم تا برسم به آسانسور چنان هجوم می‌آورد که من مستان می‌شدم و راه رفتن یادم می‌رفت، پس همان جا شانه می‌سپردم به دیوار و گوش می‌دادم به نوایی که از طبقه بالا مثل نسیم سرخورده بود و همه مرا بی‌قرار می‌کرد.
نجات کلاسیک‌ها از مرگ حتمی
نجات کلاسیک‌ها از مرگ حتمی
پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید خودروهای قدیمی و فرسوده خارجی شاید در نگاه اول یک ریسک تمام‌عیار باشد، اما اگر کلکسیونر باشید و حرفه شما خرید و بازسازی خودروهای کلاسیک باشد قضیه به کلی فرق می‌کند.
امروز می‌خواهیم یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین تفریحات تهران یعنی «اتاق فرار» یا همان «اسکیپ روم» را به شما معرفی کنیم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
هفته گذشته سالروز آغاز امامت ولی‌عصر عج را پیش‌رو داشتیم که البته تعطیل بودیم. بد نیست در رابطه با این موضوع، فیلمی هم در این زمینه معرفی کنیم.
​​​​​​​کتابخانه مرکزی تهران که از ابتدای دهه 40در بوستان پارک‌شهر جا خوش کرده، قدیمی‌ترین کتابخانه پایتخت به‌حساب می‌آید و بیش از نیم‌قرن است که پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.
شما در روز چقدر اخبار را دنبال می‌کنید؟ حتما خبرهای بد باعث می‌شوند که گرهی به ابروهایتان، بیفتد و خبرهای خوب هم سبب می‌شوند لبخند، مهمان لب‌هایتان شود.