2
پنج شنبه 23 آبان 1398
شماره 7805
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همایش طالقانی و زمانه ما برگزار شد

یاد
همایش علمی- پژوهشی «طالقانی و زمانه ما» صبح روز گذشته با پیام رئیس دولت اصلاحات و سخنرانی اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سالن قلم کتابخانه ملی ایران آغاز به‌کار کرد.
ویژه
هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین از طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی ایران انتقاد کرده و گفته افرادی که به دنبال آن هستند «لابی» دارند؛ خادمی گفته «برخی افراد خواستند صنعت را به مناطق خودشان ببرند و فکر می‌کردند بردن صنعت‌های سنگین برای مناطق‌شان مزیت است و این اشتباه را مرتکب شدند، اما آنها می‌خواهند این اشتباه را ادامه دهند»
اعتمادآنلاین بر اساس شنیده‌های خود خبر داده که حمید بقایی، معاون و اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، چند ماهی است با دستور کمیسیون پزشکی برای طی دوران درمان بیرون از زندان به سر می‌برند.
انتخابات
اظهارات اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور که درباره موضوع تأیید صلاحیت‌ها گفته بود « بگذاریم احراز صلاحیت در اختیار مردم باشد» از یک طرف و سخنان آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان درباره جابه‌جایی فرمانداران و استانداران در آستانه انتخابات از سوی دیگر، ‌به یک مناظره داغ انتخاباتی بین دولت و شورای نگهبان تبدیل شده است، چه آنکه نه سخنان رئیس‌جمهور درباره تأیید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان بی‌پاسخ ماند و نه اظهارات آیت‌الله جنتی در دولت.

نامه جنیدی به روحانی ولاریجانی درباره FATF

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: یک نامه به رئیس‌جمهور نوشتیم و یک نامه هم به رئیس مجلس و درباره فرایند اجرای لوایح FATF توضیح دادیم. به‌نظر من اقناع نسبی وجود دارد
حقوقی
«حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست» طبق قانون اساسی برعهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشته شده است.
رئیس‌جمهوری: تکرار می‌کنم، 2میلیارد دلار کجاست؟

رئیس‌جمهوری: تکرار می‌کنم، 2میلیارد دلار کجاست؟

بحث این 2میلیارد و 700میلیون دلار را بار دهم است که تکرار می‌کنم و مردم حق دارند بدانند این پول کجاست
رئیس‌جمهوری همپای برگزاری برخی دادگاه‌های مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه، بار دیگر ماجرای بدهی 2.7میلیارد دلاری بابک زنجانی، متهم بزرگ نفتی تحریم‌های سال91 را نیز پیش کشید و خواهان تعیین تکلیف پرونده‌های کلان اینچنینی شد.
ادامه بازداشت‌ها در دستگاه‌ها
با اقدامات صورت‌گرفته از سوی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، صبح چهارشنبه به‌صورت همزمان تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که مبادرت به تخلفات گسترده‌ای می‌کردند دستگیر شدند.
PDF ایران
کوتاه ایران
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد مبنی بر برخورد گزینشی دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی، گفت: به نظر می‌رسد سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد درباره برخورد با فساد، سخنانی ناشی از اعتقاد شخصی و نگرش وی نبود؛ شاید روحانی از فضا و اتفاقات رخ داده در محل سخنرانی عصبانی شده بود که چنین کلماتی را به زبان راند.
رسول دانیال زاده، ابر بدهکار بزرگ بانکی مشهور به «سلطان فولاد» که از کشور فرار کرده بود دستگیر و به کشور بازگردانده شد.