4
سه شنبه 1 آبان 1397
شماره 7511
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پسته ترکیه به جای پسته ایران

نقد خبر
محمدابراهیم علوی، عضو اتاق ایران و فعال اقتصادی اعلام کرد: تغییرات اقلیمی، تولید پسته را به یک‌چهارم تا یک‌پنجم میزان معمول کاهش داده و کیفیت نیز افت داشته و تجار ایرانی برای حفظ و رضایت مشتریان خارجی خود به اجبار پسته ترکیه را به جای پسته ایرانی می‌فروشند.
ویژه
آمارهای بانک مرکزی و گفته‌های مقامات این نهاد اقتصادی نشان می‌دهد که روند خروج سرمایه در قالب ارز صادراتی در ماه‌های اخیر در حال افزایش است و از سوی دیگر حساب سرمایه ایران در بهار امسال به منفی 5.3میلیارد دلار رسیده است.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور با بیان این0که در ش0رایط جنگ اقتصادی، هدف اصلی بدخواهان ایران جلوگیری از صادرات است، می‌گوید: صادرکنندگان امین، سرداران عرصه مقابله با تحریم هستند که با حفظ بازار کالا‌های ایرانی، هم از اشتغال و تولید داخلی حراست کرده و هم پیروزی ایران و ایرانی را در رقابت در بازار‌های جهانی ثبت می‌کنند.
نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به گلایه‌های مقامات کشور درباره بازنگشتن ارز حاصل از صادرات متعلق به صادرکنندگان گفت: این گلایه‌ها بیشتر معطوف به شرکت‌های خصولتی و دولتی‌هاست تا بخش خصوصی واقعی.

اقتصاد، درگیر جنگ خاموش

یافته‌های همشهری نشان می‌دهد آمارهای عملکرد اقتصاد ایران در یک دهه اخیر به روند‌های شکل گرفته پس از وقوع انقلاب و دوران جنگ تحمیلی شباهت بسیاری دارد؛ گویی که عملا اقتصاد ایران یک جنگ و انقلاب را پشت‌سر گذاشته است
کلان
آمارها می‌گویند آنچه در دوره مابین سال‌های 57 تا 67 زیر سایه ناآرامی‌های داخلی پس از انقلاب و جنگ هشت‌ساله تحمیلی بر سر اقتصاد ایران رفت، در دوره سال‌های 87 تا 97 نیز با همان شدت تکرار شده است.
کاهش قیمت آهن شتاب می‌گیرد

کاهش قیمت آهن شتاب می‌گیرد

قیمت آهن‌آلات و محصولات فولادی در چند‌ماه گذشته متأثر از کم و کیف عرضه افزایش یافته است.
نفت و سوئیفت؛ هدف تازه آمریکا
وزیر خزانه‌داری آمریکا که تا پیش از این مصمم بود صادرات نفت ایران را تا قبل از 13 آبان به صفر برساند،
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
با ترخیص قطعات از گمرک و تکمیل ۲۰هزاردستگاه از مجموع 40هزار دستگاه خودروی ناقص دپو شده در پارکینگ شرکت‌های خودروساز، روند عرضه خودروهای داخلی به بازار شتاب گرفته و کاهش قیمت‌ها در راه است.