5
پنج شنبه 3 اسفند 1396
شماره 7328
اقتصاد
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گروه ویژه اقدام مالی موسوم به «FATF» در نشستی که روز گذشته در پاریس آغاز شد و تا چند روز آینده ادامه دارد، موضوع ارتقای استانداردهای مالی در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.
بازار طلا و ارز در روزهای اخیر روند نزولی قیمت را در پیش گرفته است. قیمت دلار آمریکا که تا 4 هزار و 800 تومان پیش رفته بود در روزهای اخیر با افت قیمت مواجه شده و روز گذشته تا حدود 4 هزار و 500 تنزل کرد.
شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به خودروسازان، حاشیه قیمت بالاهای این روزهای خودروهای داخلی را از آنها پیگیری می‌کند.

راه تجارت با اروپا هموارتر می‌شود

در سال 2017 حجم تجارت ایران با اتحادیه اروپا با افزایش 52درصدی از 20 میلیارد یورو گذر کرد
تجارت خارجی
«آلفونسو داستیس» و «سیخرید کاخ»، وزرای خارجه 2کشور اسپانیا و هلند سه‌شنبه شب برای رایزنی با مقامات ایرانی وارد تهران شدند. هدف نخست آنها گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران به‌ویژه در دوران پسابرجام عنوان شده است. انتظار می‌رود راه تجارت و همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف هموارتر شود.
مردم گرانفروشی لبنیات را گزارش کنند

مردم گرانفروشی لبنیات را گزارش کنند

افزایش خودسرانه قیمت برخی انواع فرآورده‌های لبنی با استناد به طولانی شدن روند بررسی درخواست افزایش قیمت شرکت‌های لبنی در سازمان حمایت، موجب واکنش این سازمان و الزام این شرکت‌ها به بازگرداندن قیمت‌ها شد.
تداوم رونق بازار مسکن در بهمن‌ماه
تداوم رونق بازار مسکن در بهمن‌ماه
آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، از تداوم رونق خریدوفروش مسکن در بهمن‌ماه حکایت می‌کند.
به گزارش همشهری، برای تحقق هدف‌گذاری‌های تعیین شده در برنامه ششم توسعه، نرخ بیکاری کشور در سال 96باید از 12.4درصد در سال 95به حوالی 11.6درصد برسد؛ اما تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار کار نشان می‌دهد این نرخ در فصل پاییز سال‌جاری به 11.9درصد رسیده است که گرچه نسبت به پاییز سال قبل 0.4درصد کاهش داشته اما در مقایسه با تابستان سال‌جاری 0.2درصد افزایش یافته است.