13
دو شنبه 17 شهریور 1399
شماره 8031
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اگر قصد خرید لوستر و آباژور یا آیینه و شمعدان منزل یا محل کارتان را دارید، توجه داشته باشید که در کوچه و پسکوچه‌های راسته بازار خیابان ابوسعید که تا خیابان 15خرداد نیز امتداد دارد پر از مغازه‌ها و پاساژهای لوستر، آباژور و آیینه و شمعدان‌فروشی در طرح‌ها، مدل‌ها و با قیمت و کیفیت متفاوت است.
دپوی برنج‌های وارداتی در گمرکات کشور و رشد هزینه تمام‌شده تولید برنج ایرانی زمینه افزایش قیمت انواع برنج تولید داخل و وارداتی در بازار خرده‌فروشی را فراهم کرده است.
با فروکش‌کردن تب گرانی انواع محصولات فولادی در بازار، نرخ خرده‌فروشی این اقلام طی 2هفته گذشته تثبیت و رکود بازار تشدید شد.
قیمت سم و کود رسما 3تا5 برابر افزایش یافته است

تهدید امنیت غذایی

شورای اقتصاد اخیرا در مصوبه‌ای قیمت جدید برخی کودها و سموم کشاورزی را اعلام کرده و به گرانی پنج‌ماهه این محصولات در بازار رسمیت بخشیده است؛ تصمیمی که به باور کارشناسان هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی را افزایش خواهد داد
افزایش قیمت کود و سموم کشاورزی از ماه‌های ابتدای امسال و در حالی ‌که کشاورزان در نیمه فصل کشت بسیاری از محصولات بودند، آغاز شد
حذف فرش دستباف از سبد خانوارهای ایرانی

حذف فرش دستباف از سبد خانوارهای ایرانی

تحریم‌های اقتصادی در حالی موجب از دست رفتن بازار آمریکا به‌عنوان عمده‌ترین مقصد صادراتی فرش‌ دستباف ایرانی شده است که در بازار داخلی نیز متاثر از افزایش هزینه تمام‌شده تولید، نرخ بالای تورم و کاهش قدرت خرید مشتریان، بازار این هنر صنعت ایرانی روزگار خوشی ندارد.

تثبیت فاصله نرخ مصوب و بازار گوشت و مرغ

با وجود رشد تولید و عرضه و اعلام نرخ مصوب انواع گوشت قرمز و مرغ، فاصله قیمت خرده‌فروشی و مصوب این اقلام در بازار خرده‌فروشی بالا مانده است.
PDF بازار
کوتاه بازار
کمبود و افزایش قیمت انواع لاستیک خودرو موجب احتکار و عرضه برخی لاستیک‌های بی‌کیفیت تاریخ مصرف گذشته یا مخدوش به مشتریان شده است. این شرایط موجب شده تا خرید لاستیک‌های نو و تشخیص آن از لاستیک‌های انبار شده به یکی از دغدغه‌های خودروسواران تبدیل شود، برای تشخیص لاستیک های تازه تولید شده از انباری باید به نکاتی توجه کنید.