14
دو شنبه 27 آبان 1398
شماره 7808
بازار
23023622
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دپوی 200هزار تن برنج وارداتی در گمرکات کشور موجب کمبود و افزایش قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی تا مرز 16هزار تومان شده است. با مسیح‌الله کشاورز، دبیر انجمن وارد‌کنندگان برنج، گفت‌وگو کرده‌ایم.
اگر اهل فن هستید یا برای انجام تعمیرات روزانه در منزل یا محل کارتان نیازمند استفاده از ابزار و وسایل خاصی هستید، باید توجه داشته باشید که قیمت این اقلام نیز همانند بسیاری از محصولات صنعتی در بازار مصرف رشد 2تا 3برابری داشته است.
رشد تولید و عرضه انواع میوه، مرکبات، سبزی و صیفی و افت نسبی تقاضا، زمینه کاهش یا تثبیت قیمت عمده فروشی این اقلام در میدان مرکزی میوه‌و تره‌بار تهران را فراهم کرده است.
قیمت مرغ از ابتدای هفته گذشته روند نزولی داشته و تا قیمت هرکیلو 12هزار و 400تومان پایین آمده است.
کاهش مصرف ماهی و سایر آبزیان به‌دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم باعث شده تا حدودی قیمت آن هم کاهش پیدا‌کند. به گزارش همشهری، سرانه مصرف ماهی در بیشتر کشورهای دنیا بیش از 20کیلوگرم است درحالی‌که این سرانه در ایران بسیار پایین‌تر از این میزان و حدود 5/8کیلوگرم است.
مهدی مطلب‌زاده، نایب‌رئیس انجمن قطعه‌سازان: در زمینه قطعات دارای تکنولوژی بالا که سرمایه بیشتری برای تولید نیاز دارند کمتر موارد فیک و غیراستاندارد در بازار یافت می‌شود اما در بخش قطعات مربوط به بدنه، آمار تقلب خیلی بالاست و تا 70درصد هم می‌رسد؛ قطعاتی مثل گلگیر، سپر و اقلامی از قبیل اگزوز و فیلتر که تولیدشان به سرمایه‌گذاری بالایی نیاز ندارد

در جست‌وجوی «قطعه» گمشده

کمبود، گرانی و رشد عرضه قطعات یدکی تقلبی، مالکان خودرو را سردرگم کرده است
فرقی نمی‌کند با وسیله نقلیه شخصی در شهر و جاده‌ها تردد کنید یا عمومی، به هرحال بی‌آنکه بدانید مستقیم یا غیر‌مستقیم از لحاظ مالی و جانی تحت‌تأثیر شرایط حاکم بر بازار خودرو و بازارهای وابسته به آن ازجمله بازار لوازم یدکی و قطعات هستید.
PDF بازار
کوتاه بازار
اگر قدرت خرید فرش دستباف، گلیم و جاجیم و سایر کفپوش‌های گران‌قیمت برای استفاده از منازل و محیط کار خود را ندارید، باید شال و کلاه کرده و برای خرید فرش‌ماشینی به برخی مراکز تجاری بزرگ در سطح شهر تهران یا راسته فروش این محصولات در میدان هفت‌تیر،سری بزنید.