3
یکشنبه 26 خرداد 1398
شماره 7686
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازماند، پلتفرم هوشمند مدیریت پسماند

یادداشت
بیش از یک‌سال است که اولویت موضوع تفکیک پسماند از مبدأ در دستور کار شهرداری منطقه 22قرار دارد و با تمهیدات مختلف ازجمله مبادله پسماند تفکیک شده با گواهی بیمه واحد ساختمانی در مقابل زلزله، راه‌اندازی سایت تفکیک و بازیافت پسماند‌های الکترونیکی، راه‌اندازی سایت تولید کود کمپوست برای کاهش پسماند ‌تر و همچنین راه‌اندازی سامانه تلفنی اشتراک‌گیری پسماند ستاپ ساماندهی نحوه جمع‌آوری پسماند خشک از مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی و... توانسته‌ایم نسبت پسماند خشک تفکیک شده در مبدأ را از 3درصد به 18درصد در سال 1397برسانیم که این امرموفقیت کوچکی نیست. در ادامه برای نیل به تفکیک کامل پسماند خشک در منطقه22، برنامه‌ریزی شده است تا با همکاری استارتاپ‌های فعال در حوزه فضای مجازی نسبت به اجرای طرح هوشمندسازی مدیریت پسماند با هدف بهینه‌سازی‌ فرایندهای جمع‌آوری از مبادی تولید و کنترل و نظارت بر اجرای عملکرد تمامی نیروی انسانی فعال در این حوزه در قالب 6 اپلیکیشن بر بستر یک پلتفرم مدیریتی با نام «بازماند» به‌صورت یکپارچه اقدام شود.
ویژه
تصور کنید شهری 4میلیون نفری تنها با 5هزار نفر اداره می‌شود. اما شهری با جمعیت 9میلیون نفر با 67هزار نفر و به روایتی با 120هزار نفر در حال اداره شدن است.

پاتوق‌های جدید شهر

15درنگ‌گاه تا مهر در تهران به بهره‌برداری می‌رسد
این مردم هستند که برای شهرشان تصمیم می‌گیرند. مردم هستند که انتخاب می‌کنند در چه جاهایی از شهر دور هم جمع شوند و به‌اصطلاح پاتوق‌های شهری را شکل بدهند، چون پاتوق‌ها پدیده‌های اجتماعی هستند که از دل یادها، خاطره‌ها، هویت و اصالت مردم یک شهر بر‌می‌آیند.

حریم ۱۳۲۷ کیلومتری تهران

عبدالرضا گلپایگانی پیشنهاد داد که کارگروهی با مشارکت شهرداران مناطقی که حریم دارند، تشکیل شود.
رویکرد بازآفرینی، توسعه محله‌ای است
کاوه حاجی‌علی‌اکبری در سمینار بررسی تجارب موفق بازآفرینی شهری در کشورهای حوزه دریای مدیترانه و ایران، رویکرد توسعه محله‌ای را به‌عنوان رویکرد اصلی مجموعه مدیریت شهری برای مداخله در بافت‌های فرسوده عنوان کرد.
عمرانی
با جمع‌آوری پل گیشا، پروژه زیرگذر گیشا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. پل گیشا قرار بود در ‌ماه رمضان جمع‌آوری شود، اما به‌دلیل کنترل ترافیک در این محدوده هنوز عملیاتی نشده است.
PDF شهر
کوتاه شهر
پایش سال‌های اخیر سوخت توزیعی در پایتخت نشان می‌دهد کیفیت گازوئیل در جایگاه‌ها، بهبودی خیره‌کننده‌ای داشته است.
رئیس پلیس پایتخت از آمادگی پلیس برای اجرای طرح جدید ترافیک در محدوده زوج و فرد خبر داد.