2
پنج شنبه 6 شهریور 1399
شماره 8024
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پاسخ حقوقی معاون رئیس‌جمهور به تهدید‌های آمریکا

​​​​​​​معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به تحرکات آمریکا برای تحریم مجدد چیست، اظهار کرد: ما استدلال‌های روشنی داریم، استدلال آیینی و شکلی ما این است که اگر می‌خواهیم به توافقی استناد کنیم باید اول به آن متعهد باشیم یا در آن عضویت داشته باشیم یا طرف فعال باشیم که آمریکا چنین موقعیتی در برابر برجام ندارد.
ویژه
​​​​​​​حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت روحانی مبارز و انقلابی حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند.
رهبری
​​​​​​​در شب هفتم محرم، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام‌خمینیره برگزار شد.

توافق با آژانس در تهران

ایران اجازه می‌دهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به 2مکان ادعایی دسترسی پیدا کند، در مقابل آژانس هیچ درخواست دیگری خارج از موافقت‌نامه جامع پادمان نخواهد داشت
هسته‌ای
بعد از 2روز مذاکره فشرده رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران، روز گذشته بیانیه توافق ایران و آژانس منتشر شد، براساس این بیانیه ایران موافقت کرده است؛ دسترسی آژانس به 2 مکان ادعایی و مشخص شده توسط آژانس را تسهیل کند، در مقابل آژانس از این پس هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه توسط ایران تحت موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، نداشته باشد.
مذاکرات دستیار ظریف در ژنو

مذاکرات دستیار ظریف در ژنو

​​​​​​​علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ظهر دیروز با مارتین گریفیتس، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در ژنو دیدار و درخصوص برقراری آتش‌بس و روند صلح در این کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.
نه به «قلدری» در شورای امنیت
ظریف به ترامپ توصیه کرد به حرف قلدرها گوش ندهد
​​​​​​​دولت آمریکا در دومین سناریو برای بازگرداندن تحریم تسلیحاتی ایران هم شکست خورد و حالا باید سناریوهای جدید را به جریان بیندازد.
PDF ایران
کوتاه ایران
محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیأت نظارت در مجلس دهم گفت: هزینه دفتر و...  خرج آب و برق، کرایه خودرو، بنزین مصرفی، پرسنل، پذیرایی، اقلام و نوشت‌افزار و تبلیغات می‌شود و در فیش دوم نمایندگان ذکر می‌شود.
​​​​​​​حسن روحانی، رئیس جهمور در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه شکل مراسم امسال محرم ممکن است کمی با سال‌های پیش متفاوت باشد، اما عزای امام حسینع امسال بسیار پرشور در همه شهرها دارد برگزار می‌شود، گفت: مردم امسال بخشی از عزاداری‌ها را به خانه‌هایشان، به محله‌‌هایشان، به درب منازل‌شان و به خیابان‌هایشان کشاندند و شکل زیبایی را به این مراسم داده‌اند.