16
پنج شنبه 21 آذر 1398
شماره 7829
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چراغش در این خانه می‌سوزد

به‌درستی و زیبایی می‌گوید: «من اینجایی‌ام».
ویژه
بعدازظهر یک روز بهاری بارانی، ماریا دِ لالوز سروانتس که به‎ تنهایی رانندگی می‎کرد، اتومبیلش در راه بارسلوندر، بیابان مونه گروس خراب شد. زن، بیست و هفت سالی داشت، اهل مکزیک و زیبا و متفکر بود.
طبق روایتی، 300سال قبل، افتادن یک سیب باعث شد نیوتن درباره گرانش زمین فکر کند و به‌دنبال یافتن قوانین آن بگردد.
نهنگ سفید یا همان«موبی‌دیک» سومین کتاب از سری مجموعه «کتاب‌های طلایی» نشر نو است که پس از سال‌ها دوباره منتشر شده است.
طرح روز
پکن:‌ مردی در چین که همسر باردارش در سالن انتظار بیمارستان صندلی خالی نیافت، روی زمین زانو زد تا همسرش روی شانه‌های او بنشیند.
زوریخ:‌ یک سایت سوئیسی ویژه فروش لوازم آرایشی، به‌دلیل هجوم کاربر‌های اینترنتی به این سایت برای خرید کرم آرایشی ترامپ از کار افتاد.

عکس روز

عکس روز
آوردن 4فصل به فضای مترو

آوردن 4فصل به فضای مترو

میلان: مدیریت شرکت‌های قطار‌ موسوم به M5 و Atm، به بهانه المپیک زمستانی ۲۰۲۶ که میان شهر‌های میلان و کورتینا DAmpezzo برگزار خواهد شد، فضای داخل قطار‌های مترو را با منظره‌هایی از 4فصل سال مزین کردند.
ممنوعیت پرواز سعودی‌ها در آمریکا
ممنوعیت پرواز سعودی‌ها در آمریکا
فلوریدا: پس از تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در فلوریدای آمریکا، تمامی دانشجویان هوانوردی عربستان در آسمان آمریکا پرواز ممنوع شدند.

کِلک

آنچه «منافع امنیتی» کشورهای متحد آمریکا را به منطقه خلیج‌فارس پیوند می‌زند ذخایر نفتی است که اگر جریان آن قطع شود جهان صنعتی از پای درمی‌آید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«پیتر هاندکه» در حالی جایزه نوبل خود را در مراسمی از پادشاه سوئد دریافت کرد که معترضان در بیرون از سالن اعطای جایزه با برپایی تظاهرات به این تصمیم آکادمی اعتراض کردند.
پژوهشگر‌ها و دیرینه‌شناس‌ها در میانمار حشره‌هایی را داخل سنگ کهر با کشف کرده‌اند که حدود ۱۰۰میلیون سال پیش به دایناسورها می‌چسبیدند و از خون آنها تغذیه می‌کرده‌اند.
قیمت فروش سکه بهار آزادی و طلا دیروز در بازار تهران به این شرح بود.