24
شنبه 13 مهر 1398
شماره 7776
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بررسی صداقت در گفتار طرفداران مذاکره

یادداشت
نکته‌ای که به طور مشخص می‌توان از اظهارنظرهای دیپلمات‌ها و منابع خبری در غرب برداشت کرد این است که ظاهراً به اعتقاد آنها هر نوع تشدید مناسبات خصمانه میان ایران و آمریکا و در نقطه مقابل هرگونه بهبود روابط میان این 2 کشور بر معادلات جهانی به‌ویژه در عرصه اقتصاد و سیاست تأثیر سریع و مستقیم دارد.
ویژه
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه ۱۶مهر ساعت۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «درباره‌ شر»، ترجمه مقالات برگزیده در فلسفه و الاهیات درباره‌موضوع شر اختصاص دارد که با حضور مهراب صادق‌نیا، محسن جوادی، نعیمه پورمحمدی و محمدحسین صالحی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
محققان اخیرا اپلیکیشنی را گسترش داده‌اند که با اسکن چشم اشخاص در عکس‌ها می‌تواند یک سال سریع‌تر از پزشکان تشخیص دهد که آیا آنها به رتینوبلاستوما Retinoblastoma یا تومور شبکیه، نوعی سرطان چشم مبتلا هستند یا خیر.
ساعت تازه یک بعد از ظهر بود که قیر شب همه جا را فراگرفت.
طرح روز
فلوریدا: پدر 61ساله آمریکایی وقتی دامادش به قصد شوخی از پشت بوته‌ها ناگهان جلوی او پرید به ضرب اسلحه کمری او را از پای درآورد.
مدیا پرادش: پلیس هند در حال بررسی سرقت کوزه‌ای است که در آن بخشی از خاکستر پیکر مهاتما گاندی رهبر استقلال‌طلب هند نگهداری می‌شد.

عکس روز

عکس روز
شلیک به گورخر به بهانه ترافیک

شلیک به گورخر به بهانه ترافیک

روستوک: 2گورخر فراری از یک سیرک در شمال آلمان پس از ورود به بزرگراه باعث ترافیک شدند و مامور‌های پلیس درنهایت به آنها شلیک کردند.
اهدای کبد پدر به پسر
اهدای کبد پدر به پسر
لندن: پدر 39ساله‌ای 20درصد از کبدش را به پسر بیمارش اهدا کرد.
دانستنی‌ها
گروهی از دانشمندان سوئدی به‌تازگی مایعی را ساخته‌اند که می‌تواند ۳۰‌درصد از انرژی خام خورشیدی را جذب کند.

به تاراج رفتن گل

قصه‌های کهن
یکی را زنی صاحب جمالِ جوان در‌گذشت و مادر زن فرتوت به‌علت کابین در خانه متمکن بماندمادر زنِ سالخورده به بهانه گرفتن مهر در خانه جایگزین شد و مرد از محاورتِ او به جان رنجیدی و از مجاورت او چاره ندیدی تا گروهی آشنایان بپرسیدن آمدنش. یکی گفتا: چگونه‌ای در مفارقت یارِ عزیز؟ گفت: نادیدن زن بر من چنان دشخوار نیست که دیدنِ مادر زن.

فقر محیطی کودکان

مهارت
والدینی که با کودک کم صحبت می‌کنند، بازی نمی‌کنند و برای آنها شعر و کتاب نمی‌خوانند و آنها را به گردش نمی‌برند ناخواسته کودک را دچار فقر محیطی می‌کنند که در نتیجه قدرت درک و شناخت و فراگیری کودک، رفته رفته کاهش می‌یابد و درصورت تداوم، مشکل روحی برایش پیش می‌آورد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
راننده سمند نقره‌ای مردی بود سی‌و‌چهار‌پنج‌ساله با سبیل قیطانی. تی‌شرت قرمز و چسبانش سنخیتی با موهای بلند فرفری‌اش که تا روی شانه باریکش پریشان شده بود، نداشت.
نشر «ثالث» کتابی از محمدرضا زمانی را منتشر کرده است.
براساس اطلاعات منتشره از سوی فائو طی 5 سال 56 میلیون هکتار از جنگل‌های جهان از بین رفته است.