۱۶
پنج شنبه 3 اسفند 1396
شماره 7328
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جهنم

روایت دیگران
خوان خوسه میاس نویسنده و روزنامه‌نگار اسپانیایی و برنده جایزه نادال و جایزه اول داستان‌نویسی آن کشور در سال 1946در والنسیا به دنیا آمده است. میاس در روزنامه ال پائیس مرتب مقاله می‌نویسد.
ویژه
«بیا برایت قصه‌ای بگویم» نوشته خورخه بوکای، نویسنده آرژانتینی، مجموع0ه داستانی است خوشخوان و به‌شدت جذاب.
باید باور کنیم که پیام‌های به‌ظاهر پیش پا افتاده دیگران در باور و خودانگاره ما حک می‌شود و در روح و روانمان ریشه می‌دواند و بر اعتمادبه‌نفسمان اثر می‌گذارد.
پیروزی، تیم پرستاره الهلال عربستان را شکست داد: تیم فوتبال پیروزی نماینده کشورمان در چارچوب مسابقه‌های جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا روز گذشته در ورزشگاه رشید کرامی طرابلس در مقابل تیم پرستاره الهلال قهرمان باشگاه‌های آسیا در سال1991 به پیروزی مهمی دست یافت.
نگاه امروز
پس از حادثه تیراندازی در یکی از مدارس ایالت فلوریدای آمریکا که به کشته‌شدن 17نفر انجامید، برخی اهالی شهر برای مخالفت با قانون آزادی خرید اسلحه در این کشور سلاح‌های خود را تحویل دادند.
اهالی شهرکی در نزدیکی دیترویت کانادا طی 8سال گذشته صدایی را در محل سکونت خود می‌شنوند که هیچ دانشمندی از پس پیداکردن منشأ آن برنیامده است.

عکس روز

قاب
ماهیگیری سنتی - سریلانکا
کمبود مرغ و تعطیلی کی‌‌اف‌سی‌

کمبود مرغ و تعطیلی کی‌‌اف‌سی‌

مسئولان یکی از معروف‌ترین اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌ای دنیا می‌گویند شعبه‌های این رستوران‌ها کی‌اف‌سی همچنان با کمبود مرغ برای صدها شعبه‌ خود در بریتانیا روبه‌رو هستند
پازل تک رنگ برای معتادان بازی
پازل تک رنگ برای معتادان بازی
شرکتی در ژاپن پازل‌های بسیار ریز و تک‌رنگی را روانه بازار کرده که بلافاصله مورد توجه معتادان به این بازی قرار گرفت.
سکانس‌های ماندگار
«شاعر خشونت» لقبی که منتقدان به سام پکین پا دادند، بیش از هرچیز با شاخص‌ترین فیلم کارنامه این کارگردان؛ «این گروه خشن» انطباق می‌یابد و البته نشانه‌هایش را می‌توان در چند فیلم دیگر او مثل «سرآلفردو گارینا را برایم بیاورید» و «سگ‌های پوشالی» هم مشاهده کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
وقتی از مفهوم اصالت و داشتن فردیت در سینما حرف می‌زنیم، لوئیس بونوئل یکی از اولین گزینه‌هایی است که به ذهن می‌رسد؛ کارگردان اسپانیایی که دردوران جوانی با سالوادور دالی نقاش و فدریکوگارسیا لورکای شاعر آشنا شد.