19
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
شماره 7654
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جلسات گفت‌وگوی ملی در بیرون مجلس

کافه مجلس
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که به‌نظر شما به‌عنوان مبدع ایده گفت‌وگوی ملی باید چه اقداماتی برای کنار گذاشتن اختلافات در شرایط فعلی انجام داد؟ گفت: در اوایل مجلس دهم ایده گفت‌وگوی ملی توسط یکی از اعضای فراکسیون امید مطرح شد چون با همدلی و انسجام و وحدت می‌توان از مشکلات عبور کرد.
ویژه
محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده مردم فسا با اشاره به اینکه هیچ مجلسی در ادوار گذشته به اندازه مجلس دهم تحت فشار نبوده، گفته است: عواملی مانند فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث فشار بیش از حد به مجلس شد به‌طوری که در این دوره توهین‌های بی‌سابقه‌ای به نمایندگان شد.
۱5اندیشکده در نامه‌ای به رئیس‌ مجلس ضمن ابراز نگرانی از طرح استانی شدن انتخابات آن را مغایر سیاست‌های کلی انتخابات دانستند و تأکید کردند: این طرح منجر به کاهش مشارکت سیاسی نیز می‌شود.
احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت: بانک مرکزی تمام دارایی باقی‌مانده مؤسسه «ثامن‌الحجج» را که طبق قانون متعلق به بانک مرکزی است و همچنین سپرده‌گذارانی که هنوز دارایی خود را از این مؤسسه نگرفتند، به قیمت دوم اردیبهشت سال‌۱۳۹۷ یعنی درست روزهایی که هنوز قیمت ارز جهش نهایی خود را طی نکرده بود و قیمت مسکن با قیمت فعلی بسیار فاصله داشت و تقریبا به قیمت یک سال پیش به بانک پارسیان داده است...
دولت
سیل فروردین ‌ماه کشور اگرچه دست دولت آمریکا در جلوگیری از ارسال کمک‌های مالی به ایران را رو کرد، اما شکایت ایران به درازا انجامیده و تسلیم نهادهای حقوقی و قضایی نشده است.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب، کتاب «خشونت دیپلماتیک» را ورق می‌زند.
مراسم گرامیداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان ارتش صبح شنبه در دانشگاه جنگ برگزار شد.

تغییر نگاه به دادستانی

دادستان جدید: باید خود را موظف به برخورد انسانی توأم با اخلاق دینی با مردم کنیم
قضایی
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران در روزی که این پست را با دادستان جدید دست به‌دست می‌کرد، قصه‌ای را روایت کرده که شباهتی به جمله معروف مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مرداد سال‌76 دارد؛ زمانی که قوه قضاییه را از شیخ محمد یزدی تحویل گرفت.

رئیس مجلس، اسفندماه نامزد نمی‌شود

«دکتر علی لاریجانی اعلام کرده است کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال۱۴۰۰ نیست.»
دست‌بوسی و ‌شأن مجلس
سایت تابناک در یادداشتی با انتقاد از یک نماینده مجلس که تصویر وزیر کشور را بوسیده است، نوشت: چنین اقداماتی نمی‌تواند به در رأس امور بودن قوه مقننه بینجامد.
حاشیه سیاست
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که ایران در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای لغو 2 مورد از معافیت هسته‌ای ایران باید وارد فاز مذاکره با اعضای آژانس و برجام برای تولید سوخت ۲۰درصد شود.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
حجت‌الاسلام نبی‌الله موسوی‌فرد، امام جمعه جدید اهواز در نخستین حضور خود در نمازجمعه این شهر محافظان را از خود رانده و آنها را مورد عتاب قرار داده که «این جا نمازجمعه است و برای مردم است؛ جمع کنید»! رفتاری در خور تحسین که شباهتی نزدیک به تصمیم امام جمعه تبریز در سال96 دارد که در روزهای نخستین حضورش در این شهر دستور داد آن نرده‌های کذایی بین مردم و مسئولان در نمازجمعه‌ها برچیده شود؛ این رفتارها از سوی مسئولان نماد هستند و پیام دارند.
حمیدرضا حسینی، سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در جمع خبرنگاران از صدور حکم حسین فریدون خبر داد و گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی گفته: ما به هر میزان که جلو ‌رفتیم، استدلال «دلواپسان» غلبه پیدا کرد، البته شواهد و قرائن بیرونی هم این مسئله را تأیید می‌کند.