• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99507
+
-

جهان

  یارانه یوفا برای فدراسیون‌ها
به‌نظر می‌رسد با وجود راه افتادن احتمالی مسابقات باشگاهی فوتبال، باشگاه‌ها به زیان‌دهی ادامه دهند. به‌طور مثال رئال و بارسا 200میلیون یورو ضرر خواهند کرد. یوفا قصد دارد به 55فدراسیون عضو برای جبران خسارت‌های وارده از کرونا 236.5میلیون یورو کمک مالی کند که رقم ناچیزی است و به هر فدراسیون 4.3میلیون یورو پول می‌رسد و در حد یارانه ماهی 45هزار و 500تومانی خودمان است. یوفا به فدراسیون‌ها هم اعلام کرد که نهایتا از 5خرداد لیگ‌ها را از سر بگیرند که اگر در این تاریخ لیگ را آغاز کنند نهایتا یک‌ماه برای اتمام آن وقت خواهند داشت. احتمالا بیشتر بازی‌ها به‌صورت متمرکز و فشرده برگزار خواهد شد.

   دروگبا، ژرژ وه‌آ نیست
دیدیه دروگبا که آن همه افتخار برای فوتبال ساحل عاج به دست آورد و آن همه کمک خیریه به مردم فقیر کشورش کرده، نتوانست یک پست در زادگاهش به‌دست آورد. او که در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ساحل‌عاج نامزد شده بود، حتی یک رأی هم نیاورد؛ 11نفر به سوری دیاباته - کفاشیان‌شان - رأی دادند و 3نفر دیگر رأی‌شان ممتنع بود. همتای لیبریایی او یعنی ژرژ وه‌آ به ریاست‌جمهوری کشورش رسیده اما ساحل‌عاجی‌ها دروگبا را برای فدراسیون هم قابل ندانستند.

   لغو 2مسابقه ورزشی دیگر
فدراسیون جهانی هندبال از لغو مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی جهان به‌دلیل حفظ سلامتی بازیکنان و تیم‌های شرکت‌کننده و کنترل بیماری کووید-19 خبر داد. از سویی دیگر با وجود لغو شدن گرندپری فرانسه و بدون تماشاگر بودن گرندپری بریتانیا در بهترین حالت، فرمول یک قصد دارد فصل2020 را از تاریخ 5ژوئیه آغاز کند. مسئول برگزاری المپیک توکیو هم اعلام کرد که اگر تا تابستان2021 بساط ویروس کرونا برچیده نشده باشد، المپیک توکیو لغو خواهد شد.

   کل‌کل والبیداس با لاماسیا
در کل‌کل همیشگی بین بارسلونا و رئال مادرید، روزنامه مارکا لیستی از بازیکنان محصول آکادمی باشگاه مادریدی را در والبیداس (همتای رئالی آکادمی بارسلونا با نام لاماسیا) تهیه کرده که تعدادشان از 4 تیم بالغ می‌شود. اکنون 83بازیکن در سرتاسر دنیا از آکادمی رئال مادرید شروع کرده‌اند که 42مورد داخل و 41مورد خارج از اسپانیا فعالیت می‌کنند. از معروف‌ترین آنها می‌توان به اشرف، سارابیا، پاره‌خود، موراتا و... اشاره کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید