• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 اسفند 1396
کد مطلب : 9906
+
-

صدمات‌ چهارشنبه آخر سال کمتر از پارسال

رویداد
صدمات‌ چهارشنبه آخر سال کمتر از پارسال

چهارشنبه‌سوری سال96 هم به‌پایان رسید اما در پایان این شب 5نفر جان خود را از دست دادند و 3446نفر مصدوم شدند.
به گزارش همشهری، در شب چهارشنبه آخر سال اکثر شهرهای کشور شاهد برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری بود و بیشتر خانواده‌ها این شب را با یکدیگر سپری کردند اما حوادث این شب چند خانواده را در آستانه نوروز داغدار کرد و خانواده‌های زیادی را نیز به دردسر اندخت.
براساس آماری که منتشر شده از نخستین روز اسفندماه تا روز گذشته 5نفر به‌دلیل انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داده‌اند. یکی از آنها زنی 70ساله بود که در زنجان به‌دلیل انفجار ترقه در نزدیکی‌اش دچار سکته قلبی شد و جان باخت.
دومین قربانی پسری 12ساله بود که در همدان به‌دلیل انفجار مواد محترقه در دستش جان خود را از دست داد. به جز این 2نفر که چند روز پیش از چهارشنبه‌سوری دچار حادثه شدند، 3قربانی دیگر افرادی هستند که در حوادثی جداگانه اما مشابه در شب چهارشنبه‌سوری جان باختند. یکی از آنها جوانی بود که براثر انفجار مواد محترقه در پارک ارغوان واقع در خیابان داروپخش اردبیل قربانی شد. جان باخته دیگر نوجوانی ١٥ ساله بود که در حادثه‌ای که در کرج اتفاق افتاد جانش را از دست داد و آخرین قربانی نوجوان 17ساله‌ای بود که به بیمارستان منتقل شده بود اما در آنجا جانش را از دست داد. سرهنگ امین محمدی، رئیس‌کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان در این‌باره به باشگاه خبرنگاران گفت: نوجوان ۱۷‌ساله‌ای که سه‌شنبه شب در خیابان ۲۲‌بهمن باقرشهر بر اثر انفجار نارنجک دستی دچار مصدومیت شدید شده و به بیمارستان هفت تیر منتقل شده بود، ظهر چهارشنبه به‌دلیل جراحات و سوختگی شدید فوت شد.
با وجود این حوادث تلخ اما آمار نشان می‌دهد شمار قربانیان و مصدومان چهارشنبه‌سوری نسبت به سال گذشته 30درصد کاهش داشته است. دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در این‌باره به همشهری گفت: از روز اول تا 23اسفند‌ماه در مجموع 3446نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند که از این تعداد 825نفر دچار سوختگی‌های درجه 2و 3، 52نفر دچار قطع عضو، 1456نفر دچار مصدومیت دست و 1113نفر دچار مصدومیت چشم شدند. وی ادامه داد: در این میان 318نفر در مراکز درمانی و 11نفر به‌دلیل وخامت حال‌شان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.
به گفته دکتر کولیوند، 30درصد از حادثه‌دیدگان از عابران بودند و بیشترین حوادث در تهران و کمترین حادثه‌ها در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان اتفاق افتاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید