• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 24 خرداد 1402
کد مطلب : 194503
+
-

صدمات امپراتوری هنری به تربیت کودک

رهبری
صدمات امپراتوری هنری به تربیت کودک

سعی کنید در این قصه‌گویی و در این کار هنری، نخستین چیزی را که در کودک ایجاد می‌کنید، ایمان باشد. هیچ‌چیز، معادل ایمان نیست. شما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، باید در او ایمان به‌وجود آورید. بدترین ضربه‌ای که امپراتوری خبری و هنری زد، این بود که شبکه عظیم فساد در دنیا را در این سال‌های متمادی راه انداخت - که متأسفانه در دوره پهلوی، پرش ما را هم گرفت - هُرهُری مذهبی و بی ایمانی را رواج داد که انسان در دل و جان خودش، به هیچ ستونی متکی نباشد! سعی کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقت مطلق و ایمان به اسلام. اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می‌شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 1377/2/23)

اهمیت پرداختن به هویت انسانی
یک نکته‌ای که در ضمن مطالب این دوستان هم بود، ذهن بنده هم همواره خیلی متوجه به آن است، این است که ما در درجه اول باید به ساختن و پرداختن شکل روحی کودکانمان اهتمام بورزیم. اگر توانستیم هویت انسانی این کودک را از آغاز کودکی شکل بدهیم و خلقیاتی را در آن به‌وجود بیاوریم، این برای همیشه به درد خواهد خورد. عوارضی وجود دارد. معمولاً این عوارض اخلاقیات را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ اما اگر چنانچه شخصیت کودک از آغاز ساخته شد و شکل گرفت، تأثیرات عوارض کمتر خواهد بود و عوامل کمک‌کننده هم در بین راه کمک خواهد کرد.(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و استادان دانشگاه‌های خـراسـان‌شمـالـی‌ 1391/07/20

انتقاد از ترویج سبک زندگی غربی
تهاجم‌ فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ می‌خواهند روی ذهن ملت ما و روی رفتار ملت ما – جوان، نوجوان، حتی کودک – اثرگذاری کنند. این بازی‌های اینترنتی ازجمله همین است؛ این اسباب‌بازی‌هایی که وارد کشور می‌شود ازجمله همین است... الان آموزش زبان انگلیسی خیلی رواج پیدا کرده... همه کتاب‌های آموزش که خیلی هم با شیوه‌های جدید و خوبی این کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی تدوین شده، منتقل‌کننده سبک‌زندگی غربی است. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی 1392/9/19)


 

این خبر را به اشتراک بگذارید