• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98209
+
-

هیجان واقعی با مسابقات مجازی

اگرچه شیوع ویروس کرونا رقابت‌های مختلف ورزشی را تعطیل کرده، اما شرایط برای لذت بردن از رقابت‌های مختلف در فضای مجازی فراهم است

هیجان واقعی با مسابقات مجازی


ساسان شادمان‌منفرد ـ روزنامه‌نگار

خانه‌نشینی و قرنطینه کردن مردم در شهرهای مختلف جهان باعث شده تا حضور در فضای مجازی رشد چشمگیری داشته باشد. برای آنهایی که دنبال سرگرم‌ کردن خود در این فضا هستند تا اوقات قرنطینه‌نشینی را راحت‌تر سپری کنند، برنامه‌های مختلفی شکل گرفته است. ازجمله این برنامه‌ها، مسابقات آنلاین و مجازی است که حالا با توجه بیشتر و حضور شرکت‌های مختلف رنگ و بویی شیک‌تر و مدرن‌تر به‌خود گرفته است.

روزهای شلوغ بازی‌های ویدئویی
پس از آنکه بسیاری از ورزشکاران دنیا ازجمله بازیکنان حرفه‌ای فوتبال در نقاط مختلف جهان چالش‌های مختلف و هیجان‌انگیزی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداختند تا به‌نوعی سرگرمی را برای مردم خانه‌نشین‌شده ایجاد کنند، نوبت به بازی‌های رایانه‌ای رسید که ارزش‌های خود را بیش از پیش نمایان کنند. شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین‌کردن بسیاری از مردم باعث شده تا بازی‌های ویدئویی در پلتفرم‌های مختلف با استقبال فراوانی روبه‌رو شود. با این حال و با توجه به تقاضاهای بسیار، در برخی موارد شاهد افزایش قیمت دیسک‌های این بازی‌ها و حتی نایاب‌شدن آنها نیز بوده‌ایم.

اتومبیلرانی از پای تی‌وی
این روزها و با توجه به اینکه همه رانندگان حرفه‌ای دنیا به‌دلیل بیماری همه‌گیر COVID-19 فعلا خانه‌نشین شده‌اند، تنها در فضای مجازی امکان فعالیت برای مسابقات اتومبیلرانی و موتورسواری وجود دارد، به‌همین دلیل ESPN دیزنی توانسته با راه‌اندازی یک‌سری مسابقه مجازی با همکاری شرکت کانادایی Torque Esports، هیجانی فوق‌العاده ایجاد کند و مشتریان بسیاری را پای سیستم‌های بازی بکشاند. علاقه‌مندان به مسابقات مهیج موتوری در چنین ایامی می‌توانند در فضای مجازی حضوری پررنگ‌تر داشته باشند. شیوع ویروس کرونای جدید مسابقات ورزشی گوناگون در نقاط مختلف دنیا را تعطیل کرده است که ازجمله آنها می‌توان به رقابت‌های فرمول یک، فرمول E و ایندی‌کار اشاره کرد. این مسابقات شامل جام ستارگان (All-Star)، مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک، فرمول E و ایندی‌کار است که افراد باید مقابل رانندگان مجازی رقابت‌های الکترونیک مسابقه بدهند. در فازهای بعدی، رانندگان مطرح پیشین و پیشکسوتانی همچون امرسون فیتیپالدی، ژاک ویلنوو و خوان پابلو مونتویا با شرکت‌کنندگان مسابقه می‌دهند. شرکت Torque Esports در این راه با شرکت‌های ادن گیمز، AllInSports و چند شرکت دیگر همکاری دارد. این شرکت‌ ماه گذشته ویدئوهای فوق‌العاده و خلاصه‌شده‌ای را در 90دقیقه از 60شبکه مختلف ازجمله CNBC و یورو اسپرت پخش کرد که بیش از 600میلیون بیننده داشت. این شرکت همچنین خاطر نشان کرد، مسابقه بزرگان که هفته گذشته برگزار شد، رکورد ترکیبی از 3رشته فرمول یک، قهرمانی جهان و 11 ایندی بود. این مسابقات به‌دلیل تماشای رقابت بین واقعیت و فضای مجازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. نفرات برتر این مسابقات می‌توانند به‌عنوان جایزه، یک روز کامل با سیستم شبیه‌ساز فرمول یک کار کنند و بزرگان نیز در این میان برای بردن جایزه 10هزار دلاری با یکدیگر مسابقه خواهند داد. این مسابقات از شنبه گذشته آغاز شده است.




فرمول یک مجازی
چندی پیش و به‌دنبال تعطیلی رقابت‌های فرمول یک به‌دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، مسابقات مجازی جایزه بزرگ فرمول یک (F1Esports Virtual Grand Prix) استارت خورد که هفته گذشته دور دوم آن در پیست مجازی استرالیا برگزار شد. فصل جدید رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک، قرار بود با مسابقات جایزه بزرگ استرالیا آغاز شود که شیوع ویروس کرونا، مسابقات را تعطیل کرد. تنها راهی که وجود داشت، برگزاری مجازی این رقابت‌ها بود. نخستین گرندپری مجازی در بحرین برگزار شد و دومین مسابقه هم در استرالیا که در آن 6تن از رانندگان کنونی فرمول یک هم حضور داشتند. نکته جالب اینجاست که این رقابت‌ها به‌صورت زنده در سایت‌های گوناگون پخش می‌شود و طرفداران بسیار زیادی را نیز توانسته در این مدت کوتاه به‌دست آورد.
رقابت‌های فرمول یک قرار است در اواخر‌ماه ژوئن با مسابقات جایزه بزرگ فرانسه آغاز شود. البته این به‌شرطی است که شیوع ویروس کرونا به پایان رسیده یا دست‌کم بیماری کنترل شده باشد.

بیسبال با چاشنی کمک‌های خیریه
در روزهایی که فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای تعطیل و بسیاری از رقابت‌ها متوقفشده است و بازیکنان، مربیان و دست‌اندرکاران رشته‌های مختلف ورزشی تقریبا بیکار شده‌اند، ورزشکاران با حضور در فضای مجازی و شرکت در بازی‌های ویدئویی اجازه نمی‌دهند مردم از تماشای مسابقات مهیج ورزشی محروم باشند. از گوشه و کنار دنیا اخبار متعددی درخصوص برگزاری تورنمنت‌های مجازی به‌گوش می‌رسد و این بار بیسبالی‌ها دست به‌کار شده‌اند.
ستارگان لیگ حرفه‌ای بیسبال آمریکا (MLB) هم مانند سایر رقابت‌های ورزشی دنیا به‌دلیل فراگیری بیماری COVID-19 خانه‌نشین شده‌اند و به سمت رقابت‌های مجازی روی آورده‌اند تا هواداران، جای خالی مسابقات فصل2020 را کمتر حس کنند.
چندروز پیش با همکاری شرکت سونی که سری بازی‌های MLB Show را می‌سازد، این مسابقات آغاز شده است و از ترکیب هر تیم، یک بازیکن به‌عنوان نماینده در مسابقات آنلاین شرکت خواهد کرد و طی چندهفته این بازیکنان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این بازی‌ها به‌جای 9اینینگ تنها در 3اینینگ برگزار می‌شود و امکان بازی چندنفره همزمان نیز فراهم شده و یک روز به این کار اختصاص داده شده است. 8بازیکن برتر به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد. مت کارپنتر، کارلوس سانتانا، هانتر پنس و بلیک اسنل، ازجمله ستارگان بزرگی هستند که در این مسابقات حضور خواهند داشت. برگزاری این مسابقات ‌غیر از سرگرم شدن مردم، فواید دیگری نیز دارد. قرار است هر بازیکن 5هزار دلار به رده‌های پایه تیم‌شان کمک کند. 8بازیکن نهایی نیز هر کدام 25هزار دلار به‌دست می‌آورند که مجموعا 175هزار دلار به امور خیریه اختصاص می‌یابد. جریان زنده این مسابقات روی صفحه MLB در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف، این مسابقات را تماشا کنند و لذت ببرند. این بازی‌ها همچنین توسط گزارشگران مطرح و محبوب بیسبال، برای تماشاگران، گزارش  خواهد شد. همچنین این امکان فراهم است که شما از طریق صفحه شخصی این بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی جریان مسابقات را دنبال کنید. به‌طور حتم، ‌غیر از خود مسابقات، حواشی آن نیز می‌تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد.
قرار بود از اوایل فروردین‌ماه امسال، فصل جدید مسابقات میجر لیگ بیسبال با شرکت 30تیم آمریکایی و کانادایی آغاز شود که این مسابقات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.




50میلیون نفر در میدان جنگ فرضی
یک‌ماه پس از انتشار نسخه جدید سری بازی‌های Call of Duty با نام Warzone تعداد کاربران آن به بیش از 50میلیون نفر رسید. برنامه افزودنی رایگان بازی با نام Call of Duty: Modern Warfare در زمان جالبی راه‌اندازی شد و به‌نظر می‌رسد که این افزودنی، رشد فزاینده بازی را شتاب بیشتری ببخشد. بازی در پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن4 و رایانه‌های شخصی قابل اجراست که این موضوع توانسته روند رشد را بالا ببرد. در روزهایی که بسیاری از مردم در قرنطینه هستند، بازی‌های رایانه‌ای طرفداران بیشتری پیدا کرده و به‌همین دلیل شاهد افزایش گیمرها در این روزها هستیم.
سری بازی‌های Call of Duty که ترجمه آن «ندای وظیفه» می‌شود، یک بازی تیراندازی اول شخص است که برای نخستین‌بار در روز 29اکتبر سال2003 به بازار آمد. از آن زمان تاکنون نسخه‌های بسیاری از این بازی عرضه شده که تقریبا تمامی آنها با استقبال بسیار زیادی نیز روبه‌رو بوده است. یکی از نکاتی که در نسخه Warzone به آن توجه ویژه‌ای شده، موضوع اسلحه است. اسلحه‌هایی که شما می‌توانید از آن استفاده کنید از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که این می‌تواند به جذابیت بازی کمک کند. همچنین در کنار سلاح‌های امروزی، شما می‌توانید از اسلحه‌های کلاسیک استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید یک تفنگ متعلق به دوران جنگ جهانی دوم را در دست بگیرید. در نسخه جدید اما پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای به‌چشم می‌خورد. در نسخه Warfare بازهم شاهد یک داستان جالب و مهیج هستیم. درواقع یکی از برتری‌های سری بازی‌های Call of Duty داستان‌پردازی‌های آن و همچنین شخصیت‌های جذابی است که مخاطب را به سمت خود می‌کشد. در این نسخه هم مانند دیگر سری بازی‌های قبلی، بحث اسلحه و به‌دست گرفتن انواع آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این تنوع سلاح می‌تواند یک برتری برای سازندگان محسوب شود.


لیگ مجازی بیسبال
ستارگان لیگ حرفه‌ای بیسبال آمریکا (MLB) هم مانند سایر رقابت‌های فعالان ورزشی دنیا به‌دلیل فراگیری بیماری COVID-19 خانه‌نشین شده‌اند و به رقابت‌های مجازی روی آورده‌اند تا هواداران جای خالی مسابقات فصل2020 را کمتر حس کنند

رویارویی الکترونیکی با رانندگان بزرگ
این مسابقات شامل جام ستارگان (All-Star)، مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک، فرمول E و ایندی‌کار است که افراد باید مقابل رانندگان مجازی رقابت‌های الکترونیک مسابقه بدهند. در فازهای بعدی، رانندگان مطرح پیشین و پیشکسوتانی همچون امرسون فیتیپالدی، ژاک ویلنوو و خوان پابلو مونتویا با شرکت‌کنندگان مسابقه می‌دهند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید