• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93842
+
-

دکوراسیون کم‌هزینه منزل

  برخلاف تصور رایج در برخی خانوارها برای داشتن دکوری زیبا نیاز به هزینه فراوان و خرید وسایل گران‌قیمت نیست بلکه می‌توانیم با امکاناتی که ظاهری زیبا، کیفیتی مناسب و قیمت معقول و حتی ارزان دارند و به‌کارگیری کمی خلاقیت، دکوراسیونی شیک، خاص و چشمگیر را مهمان خانه یا محل کارمان کنیم.
  توجه داشته باشید که به‌دلیل سبک زندگی ایرانی، خانواده‌ها با سطوح مختلف درآمدی ابزارهای متنوعی برای تزئین و استفاده‌ کاربردی در قسمت‌های مختلف خانه دارند. زیباترین دکوراسیون خانه ایرانی، نوعی از طراحی است که با توجه به بودجه، سلیقه، متراژ منزل، فضای در دسترس و همچنین نوع کاربری هر قسمت و انتظاری که از آن دارید، انجام شود.
  در خانه‌های ویلایی که دارای بخش‌های مختلف مانند حیاط است، چیدمان درست و اصولی از شاخصه‌های یک دکوراسیون ایرانی است. درصورتی‌ که حیاط فضای مناسبی داشته باشد، می‌توان در آن باغچه و حوض طراحی و علاوه بر آن تخت چوبی سنتی پوشیده با فرش و پشتی، انتخابی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی یا استراحت اعضای خانواده در فضای آزاد فراهم کرد.
  چیدمان فضای داخلی خانه ویلایی نیز تفاوت چندانی با آپارتمان ندارد؛ اما چنانچه فضای حیاط را با وسایل و ابزار سنتی، طراحی کردید، بهتر است فضای داخلی نیز با آن همخوانی داشته و پرده‌ها، مبلمان و بقیه وسایل متناسب با یکدیگر انتخاب و چیدمان شود.
  همچنین می‌توان شیوه چیدمان ترکیبی مدرن و سنتی را به‌کار گرفت و برای پوشش دیوارها از رنگ، کاغذدیواری یا پوشش‌های متناسب با چیدمان منزل استفاده کرد.پرده به‌عنوان یکی از پوشش‌های درب و پنجره که دارای طرح یا رنگ هماهنگ با سایر وسایل خانه باشد، نیز می‌تواند به ایجاد دکوراسیون مناسب منزل کمک کند.
  توجه داشته باشید که می‌توان به خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های ایرانی نیز با استفاده از چند تکنیک ساده و اندکی خلاقیت، ظاهری جذاب و زیبا داد. استفاده از حداقل وسایل، پرهیز از انباشتگی در دکوراسیون و رنگ روشن دیوارها و مبلمان، علاوه بر زیبایی، در بزرگ‌تر نشان دادن فضای منزل تأثیر بسزایی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید