• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 5 بهمن 1398
کد مطلب : 93684
+
-

ادامه بارش‌ها تا دوشنبه

آب و هوا
ادامه بارش‌ها تا دوشنبه

بارش برف و باران، کولاک و کاهش دمای هوا که تحت‌ تاثیر سامانه جدید، برخی از استان‌های کشور را دربرگرفته است‌ تا دوشنبه ادامه می‌یابد.
به گزارش گروه ایرانشهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این باره می‌گوید: امروز (شنبه) در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و نیز در مناطقی از شرق و شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد. همچنین یک‌شنبه ادامه‌ فعالیت این سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
صادق ضیاییان با بیان این‌که دوشنبه در سواحل شمالی و شمال شرق بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور تا روز سه‌شنبه جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود، می‌افزاید: بارش برف و وزش باد موجب کولاک برف در محورهای کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد شد که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق شود.
البته از روز گذشته (جمعه) بنابر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بارش برف و باران در جاده‌های ۸ استان آغاز شده است. بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان و  بارش باران در برخی از محورهای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارش شده است.
محور شهداد - نهبندان، یاسوج - اقلید، جیرفت - ساردوئیه، بافت - کرمان و  رودبار - ایرانشهر هم محورهای مسدود شریانی کشور هستند. علاوه بر محورهای شریانی، راه ارتباطی ۵۷ روستای کردستان در 3 شهرستان دیواندره، سقز و دهگلان نیز همچنان مسدود است.
از لرستان هم خبر می‌رسد که با وجود تلاش راهداران برای باز نگه داشتن گردنه گله بادوش، جمعه شب به علت سقوط بهمن این گردنه مسدود شده است. حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات،  استان‌های متاثر از برف و کولاک را آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، قم، کردستان، کرمان، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قم، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، مازندران، گیلان، مرکزی، یزد و همدان می‌داند و به همشهری می‌گوید: در 2 روز گذشته، به 10 هزار و 300 نفر در 102 محور کوهستان امدادرسانی شده که در نتیجه آن 59 نفر به مناطق امن منتقل شدند و همچنین 1602 نفر اسکان اضطراری یافتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید