• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 3 بهمن 1398
کد مطلب : 93579
+
-

معاون شهردار از شهروندان خواست در زمان بارش برف همکاری بیشتری کنند

شهر؛ آماده بارش احتمالی

خدمات شهری
شهر؛ آماده بارش احتمالی


پیش‌بینی‌های هواشناسی از کاهش دما و احتمال بارش برف و باران طی امروز و روزهای آینده خبر می‌دهد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این پیش‌بینی‌ از آمادگی کامل شهرداری برای بارندگی‌ها خبر داده است. مجتبی یزدانی، درباره میزان آمادگی حوزه خدمات شهری در برابر بارش‌های پیش‌رو گفت: درخصوص باران، ما پیش از این تمام نقاطی که ممکن است مشکل بارندگی داشته باشد را از طریق کانال‌های سازمان آتش‌نشانی، سامانه‌های 137 و 1888 و دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک احصا کرده و موارد مربوطه را به مناطق، حوزه عمرانی و اداره کل خدمات شهری برای رفع و رجوع موضوعات اطلاع داده‌ایم و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
وی ضمن اعلام آمادگی کامل نیروها و تجهیزات در زمان بارش برف، تصریح کرد: در برف اخیر نیز ما از تمام امکانات و ماشین‌آلات خود برای پیشگیری از بروز کمترین مشکل استفاده کردیم و برای بارندگی‌های پیش‌رو هم به نیروهای خدمات شهری آماده‌باش لازم داده شده است.
او در جلسه ارتباط مستقیم سامانه1888 ویژه بهمن‌ماه با بیان اینکه همه مجموعه شهرداری موظفند به سامانه‌های 137 و 1888 به‌عنوان درگاه‌های ارتباطی شهروندان با شهرداری توجه کنند، گفت: ما در حوزه خدمات شهری این آمادگی را داریم تا هر 3ماه یک‌بار در جلسات ارتباط مستقیم حضور یافته تا هم بیشتر در جریان مشکلات قرار بگیریم و هم به‌صورت اساسی به درخواست‌های شهروندان رسیدگی کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر اهمیت گزارش‌های تحلیلی سامانه‌های 137 و 1888 تأکید کرد و گفت: کارگروهی با حضور روسای این دو سامانه، معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه خدمات شهری تشکیل شده تا پیام‌های تحلیلی این سامانه‌ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تحلیل آماری پیام‌های مردمی از طریق سامانه‌های 137 و 1888 گفت: برخی معتقدند هرچه تعداد تماس شهروندان با این سامانه‌ها افزایش یابد، نشان‌دهنده مشارکت و اعتماد آنها به شهرداری است و برخی نیز تعداد بالای تماس‌ها را ناشی از وجود مشکلات شهری می‌دانند که در هر دو صورت وظیفه ما پاسخگویی مناسب و جلب رضایت شهروندان است و در همین راستا مقرر شد کارگروهی با حضور روسای سامانه‌های 137 و 1888، معاونان خدمات شهری مناطق 22گانه و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها تشکیل شده تا پیام‌های تحلیلی این دو سامانه با سرعت بیشتری رسیدگی شود.
یزدانی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته برای کاهش زمان پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان، هماهنگی میان معاونت خدمات شهری، سازمان بازرسی و امور مناطق برای ارسال مستقیم پیام‌های 137 از سامانه مرکزی به کارتابل شهرداران نواحی است.
یزدانی همزمان با سومین سالگرد حادثه پلاسکو، درخصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن و همچنین آمادگی و به‌روزرسانی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی گفت: شورای شهر با حساسیت زیاد پیگیری می‌کند تا کار بازرسی ساختمان‌های فرسوده انجام شود و ما نیز پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن، بر حسب وظیفه قانونی خود موظف به دادن اخطار برای ایمن‌سازی‌ این ساختمان‌ها هستیم.

طرح «پلاک ایمن» در شهر تهران کلید خورد
یزدانی از اجرای طرح «ساختمان ایمن» در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی در اجرای طرح مذکور این آمادگی را دارد تا به‌طور رایگان و درصورت تمایل از ملک شهروند بازدید کرده و پس از بررسی موارد ایمنی ساختمان، شناسنامه‌ای با عنوان «پلاک ایمن» به مالک ارائه دهد.
وی با بیان اینکه در محدوده بازار نیز کارهای ویژه‌ای درخصوص ایمن‌سازی‌ صورت گرفته است، افزود: در این راستا کارگروهی نیز در مناطق به ریاست شهردار منطقه، ستاد بحران مناطق، رئیس آتش‌نشانی محدوده و ادارات آب و برق تشکیل شده تا ساختمان‌هایی که از لحاظ ایمنی مشکل دارند شناسایی شده و مورد رسیدگی قرار گیرند.
یزدانی ارتقای امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به بودجه تخصیصی مناسب در بحث ایمنی ساختمان، آموزش و تجهیزات، تنها در سال گذشته 21دستگاه نردبان خریداری شد و هم‌اکنون وضعیت سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران مطلوب است؛ به‌گونه‌ای که از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی تهران برای خدمات‌رسانی به سایر شهرها و استان‌ها در زمان بحران استفاده می‌شود.


بازگشایی معابر اصلی

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران : ممکن است گاهی در برخی از مناطق به جهت شدت بارش‌ها مشکلاتی در تردد شهروندان وجود داشته باشد، اما این به‌معنای غافلگیرشدن نیست و با توجه به اینکه در زمان بارش برف امکان برف‌روبی و شن‌پاشی همه معابر به‌صورت همزمان وجود ندارد، لذا بازگشایی معابر اصلی در اولویت بوده و کیسه‌های شن نیز برای موارد ضروری، جهت استفاده شهروندان در سطح شهر تعبیه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید