• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 29 دی 1398
کد مطلب : 93173
+
-

کافه مجلس

   ظریف به مجلس می‌رود
وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤالات تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی فردا – دوشنبه - مجلس حضور می‌یابد. به گزارش خانه ملت، مجلس این هفته روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی تشکیل می‌دهد که بر این اساس در جلسه علنی دوشنبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤالات محمدجواد ابطحی، مجتبی ذوالنور و سیدجواد ساداتی‌نژاد حضور می‌یابد. ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بررسی ایرادات شورای نگهبان به 2 طرح الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 49قانون اساسی و طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، بررسی ایرادات شورای نگهبان به 2 لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری – صنعتی و لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مستثنا شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی و رسیدگی به لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه است.

   مردم را به سمت خارج از انقلاب هُل ندهیم
علی مطهری، نماینده تهران درباره اینکه نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از یک جناح خاص عنوان می‌کنند پارلمان یازدهم باید انقلابی و پیرو خون سردار سلیمانی باشد و به این بهانه به برخی برچسب می‌زنند، این دوقطبی‌سازی‌ها چه ضرری به نظام و کشور می‌زند، گفت: تقسیم مردم به انقلابی و غیرانقلابی کار غلطی است.  به گزارش ایلنا، مطهری تأکید کرد: مدام مردم را به سمت خارج از انقلاب هُل ندهیم و مدام این خط‌کشی را تکرار نکنیم؛ این حرف بدی است. مثلا می‌گویند جبهه نیروهای انقلاب این اسم‌گذاری‌ها غلط است؛ یعنی اطرافیان ما در انقلاب هستند و دیگران نیستند که این ادعای بزرگ و غلطی است.

   با شکم گرسنه هم رأی بدهیم
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: قهر با صندوق رأی خواسته دشمنان ایران است. اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم. به گزارش ایسنا، سیدراضی نوری، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به این پرسش که تفاوت سیاسی انتخابات مجلس یازدهم با سایر انتخابات‌ها چیست، گفت: انتخابات منصه حضور و ظهور مردم است. ما انتخابات برگزار می‌کنیم تا ارزش‌های انقلاب را زنده کنیم. مردم در شرایط فعلی دغدغه اقتصادی دارند و به کسی رأی می‌دهند که دغدغه اقتصادی داشته باشد. به‌نظرم مسائل و برنامه‌های اقتصادی عامل متمایزکننده انتخابات دوم اسفند با دیگر انتخابات‌هاست.

   ایده نشست فوق‌العاده وزرای برجام 
عضو هیأت رئیسه مجلس بر ضرورت تشکیل نشست فوق‌العاده وزرای عضو برجام برای بررسی رویکرد جدید اروپا در برجام تأکید کرد. علیرضا رحیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: گام‌های پنج‌گانه ایران فرصت مناسبی برای سرعت‌بخشی به اجرای تعهدات در اختیار کشورهای اروپایی گذاشت، ولی کمترین بهره‌برداری از این فرصت مشاهده نشد و با وجود انتظار ما برای فعال شدن اینستکس و اقدام محسوس اروپا جهت عمل به تعهداتش، آنها در شکاف تصمیم‌گیری قرار گرفتند. او خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای عضو برجام شد و به ایسنا گفت: آقای ظریف باید برگزاری این نشست را درخواست کند تا رویکرد جدید اروپا مورد بررسی قرار گیرد. اتخاذ رویکرد آمریکا در برجام توسط کشورهای اروپایی به دوقطبی شدن شرقی - غربی در برجام و فروپاشی آن منجر خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید