• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 25 دی 1398
کد مطلب : 92917
+
-

دعوت دوباره دبیر جشنواره تئاتر فجر از گروه‌ها

«در خانه خویش بمانیم»

گزارش روز
«در خانه خویش بمانیم»

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر با انتشار پیامی خطاب به اهالی تئاتر خطاب به گروه‌های انصراف‌دهنده از جشنواره گفت: «در خانه خویش بمانیم و یقین بدانید همه ما یک آرمان مشترک بزرگ داریم که آن هم اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم و خدمت به مردمان نجیب و رنج‌دیده کشور عزیزمان است.»
به گزارش همشهری، در پی انصراف تعدادی از گروه‌های تئاتری از جشنواره فجر، نادر برهانی‌مرند، دبیر این رویداد در پیامی ضمن دعوت دوباره از گروه‌ها تأکید کرد:«نگاهداشت حرمت تئاتر و ارزش‌هایش ما را بر آن می‌دارد که همه عزیزانی را که در مسیر مفاهمه همراه بودیم بار دیگر برای همگرایی فرا بخوانیم. آنچه ساخته‌ایم دستاورد همه هنرمندانی است که نشان درخشان خود را با سخاوت به امروز ما سپرده‌اند و آنچه خواهیم ساخت آینده‌ای است که باید مطلوب ما باشد.»
وی در بخش‌هایی از پیامش آورده: «آگاهی شادمانه و اندوه‌بار دوسویه‌ معنای ‌بودن آدمی‌ا‌ست در حضور تاریخی‌اش. هنر به ما آموخته «روشن‌بینی چیزی نیست جز مشارکت شورمندانه در اندوه‌های جهان» و در سویی دیگر نمایه‌ آگاهی شادمانه‌ای است از اینکه با وجود تب و تاب و غم و رنج آدمی «انسان» و ارزش‌هایش تداوم داشته و خواهد داشت. روزهای سختی است برای همه‌ ما مردمی که در سوگ عزیزان نشسته‌ایم و بحق کیست که از عمق جان لمس نکرده باشد اندوه و التهابی را که بر قلب و جان همگی ما سایه انداخته است؟!».
در بخش دیگری از این پیام، برهانی‌مرند به حضور گروه‌های نمایشی بعد از انتشار فراخوان اشاره کرد: «در پی این دعوت هنرمندان بسیاری محصول توان و کوشش و حاصل عرق‌ریزان روح و جسم خویش را عرضه کردند تا در اجتماعی از نسل‌های چندگانه و سلایق و رویکردهای متنوع اندیشه‌ای و هنری، شاکله‌ای رنگارنگ از تئاتر را پدید آورده و در تحویل سال تئاتر ایران چون هر سال به گذشته نگاهی ارزیابانه بیندازیم بلکه تصویری از آینده هنر تئاتر نیز بر همگان آشکار شود.
اکنون برای حرکت این قطار خون دل‌هایی یکساله خورده شده تا حرکت تاریخ خلاقیت را در فستیوال تئاتر فجر به نظاره بنشینیم. اگرچه برخی عزیزان و هم‌کیشان به هر دلیلی اراده پیاده‌شدن از آن را داشته‌اند اما هنوز گروه‌هایی مصمم در این مسیر در حرکت‌اند و ما نیز به احترام این عزیزان ایستاده خواهیم ماند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید