• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 23 آبان 1398
کد مطلب : 87716
+
-

اگر دنبال خبرهای خوب هفته گذشته هستید، اینجا ۱۰خبر را برایتان جمع کرده‌ایم

چشم‌انتظار آلبوم جدید چاوشی

چشم‌انتظار آلبوم جدید چاوشی


شما در روز چقدر اخبار را دنبال می‌کنید؟ حتما خبرهای بد باعث می‌شوند که گرهی به ابروهایتان، بیفتد و خبرهای خوب هم سبب می‌شوند لبخند، مهمان لب‌هایتان شود. خب، خوشبختانه از اول هم قرار گذاشتیم که در «روز هفتم» همشهری، خبری از خبرهای بد نباشد. در عوض چراغ دستمان گرفته‌ایم تا بهترین خبرهای خوب هفته گذشته را برایتان گلچین کنیم و در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر برای داشتن حال خوب به‌دنبال خبرهای خوشحال‌کننده هفته گذشته هستید اینجا می‌توانید ۱۰ خبر مهم در این زمینه را بخوانید.





تقدیم گل به زلزله‌زده‌ها
سردار آزمون مدت‌هاست که در تیم «زنیت» روسیه توپ می‌زند و اتفاقا تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم هم شده است. خب، حالا این بازیکن ایرانی در بازی اخیر تیمش کاری کرده که می‌توان نام او و خبرش را در دسته خبرهای خوب قرار داد. سردار آزمون در بازی اخیر تیم زنیت، تک‌گل 3‌امتیازی تیمش را زد و در صفحه اینستاگرامش، این گل را به مردم زلزله‌زده آذربایجان تقدیم کرد.








اختراع ایرانی، مدال جهانی
اگر اخبار حوزه علم و دانش برایتان جذاب است این خبر خوب را هم داشته باشید که یک دانشجوی ایرانی موفق شده برنده مدال طلای جشنواره مخترعان شود. علیرضا هاشمی، دانشجوی ایرانی، توانسته مدال طلای بخش تکنولوژی‌های آینده جشنواره بین‌المللی مخترعان بیکسپو ۲۰۱۹ کره‌جنوبی را بگیرد. اختراع این دانشجوی ایرانی یک کلاه ایمنی هوشمند برای معدنچیان است.








میدان نفتی جدید ایران
شاید در این چند روز اخیر خبر کشف میدان نفتی جدید در کشورمان را شنیده باشید، اما خب، حیف بود که ما این خبر را در بسته خبر خوبمان قرار ندهیم. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفته که طول مخزن جدید نفتی ۱۳۰ کیلومتر و عرض آن به‌طور متوسط ۵۰ کیلومتر است. این یعنی که این میدان نفتی مساحتی سه برابر کشور بحرین دارد که چیزی معادل ۲۴۰۰ کیلومترمربع است.








ایران و دانش سلول‌درمانی
هفته‌ای نیست که ما یک خبر خوب در حوزه دانش پزشکی نداشته باشیم. این هفته هم خبر رسیده که ایران در جمع ۱۰ قدرت برتر دنیا در حوزه دانش
«سلول درمانی» قرار گرفته است. همین قدر هم بد نیست بدانید که با سلول درمانی، درمان بیماری‌های مثل لک و پیس، سوختگی قرنیه و بیماری‌های غضروف و استخوان آسان شده است. این دانش به درمان سرطان خون هم که شایع است کمک می‌کند.








پراید به تاریخ  می‌پیوندد

خیلی‌ها حتما خبر توقف تولید پیکان را به یاد دارند، این هفته هم خبر توقف تولید پراید شنیده شد تا حضور این خودروی نه چندان مطلوب و ناایمن کم‌کم در خیابان‌ها و جاده‌های کشورمان کمرنگ شود. در شورای‌عالی استاندارد مصوب شده که تولید پراید از ابتدای مرداد سال ۹۹ به‌طور کامل متوقف شود. در ضمن تولید پژو ۴۰۵ هم به‌عنوان یک خودروی قدیمی دیگر از خرداد ۹۹ متوقف خواهد شد.







شروع دوباره عصر جدید

اگر جزو طرفداران برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی بودید و معتقدید که این برنامه باعث شده بسیاری از استعدادهای کشورمان فرصت دیده شدن پیدا کنند حالا خوشحال باشید که «عصر جدید۲» هم در راه است. ساخت فصل دوم این برنامه تلویزیونی آغاز شده و مدتی پیش فراخوان حضور در این برنامه اعلام شد. پخش فصل جدید از اواخر اسفند شروع می‌شود و قرار است تا تابستان ۹۹ ادامه یابد.












تندیس زرین چینی برای ایران
اگر اهل سینما و فیلم دیدن هستید این خبر خوب را هم داشته باشید که تندیس زرین یک جشنواره سینمایی چینی به یک فیلم ایرانی رسیده است. فیلم «چشمانت را ببند» در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آسیایی لینگ چانگ کشور چین موفق به کسب تندیس زرین شد. این فیلم را ابوذر حیدری ساخته و از ایران هم 2 فیلم در بخش نهایی این جشنواره آسیایی حضور داشته‌اند.









کسب سهمیه‌های المپیک
کم‌کم باید روزشمار را برای شروع المپیک ۲۰۲۰ توکیو روشن کنیم. خوشبختانه هم هر هفته خبرهای خوبی در زمینه کسب سهمیه برای این المپیک منتشر می‌شود. خبر خوب اینکه تا به حال ۲۶‌سهمیه برای این مسابقات به‌دست آورده‌ایم. آخرین سهمیه‌ها هم مربوط به بچه‌های تیم‌ملی تیراندازی بانوان بود که توانستند ۲سهمیه در رشته تفنگ سه‌  وضعیت و ۲ سهمیه در تپانچه به‌دست آورند.











کودکان و نوجوانان در سینما
این روزها کودکان و نوجوانان هم می‌توانند به سینما بروند و حتی از میان ۳ فیلم، یکی را برای دیدن انتخاب کنند. بله، خبر خوب این است که این روزها سینماهای کشور در حال اکران ۳ فیلم در این حوزه هستند. انیمیشن «بنیامین» و 2 فیلم «تورنادو» و «منطقه پرواز ممنوع» به‌عنوان 3 فیلم مختص کودکان و نوجوانان از هفته گذشته نمایش خود را در سینماهای کشور آغاز کرده‌اند.









آلبوم جدید چاوشی در راه
اگر از طرفداران پروپاقرص محسن چاوشی و صدای منحصر به فردش هستید این خبر خوب را داشته باشید که تازه‌ترین آلبوم موسیقی این خواننده پرطرفدار روز پنجم آذر با عنوان «بی‌نام» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. (قبلا قرار بود نام این آلبوم «قمارباز» باشد) که در آن ۱۱ قطعه وجود خواهد داشت. این قطعه‌ها با اشعاری از مولانا و سعدی خوانده شده و گویا تنظیم‌های مدرن و جدیدی دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید