• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 8 آبان 1398
کد مطلب : 86486
+
-

کافه مجلس

 گزارش بهارستان از روند اجرای برجام 
سؤال از وزیران خارجه و جهادکشاورزی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد. نمایندگان از 12آبان‌ماه و بعد از 2هفته تعطیلی، نشست‌های علنی مجلس را از سر می‌گیرند. به گزارش خانه ملت و براساس دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام (مقطع زمانی ۲۶/ ۴/ ۱۳۹۶ تا ۲۶/ ۴/ ۱۳۹۷)، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش کمیسیون اصل‌‌۹۰‌ قانون اساسی در مورد بررسی علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی و املاک، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما و نوسازی سیستم‌های ناوبری هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی ازجمله دستور کار این هفته بهارستان است.

 جزئیات تصویبCFT در کمیسیون امنیت مجلس
علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس که در آن لایحه CFT از لوایح مربوط به FATF تصویب شد، گفت که ذوالنوری، نماینده قم که از مخالفان FATF است، به CFT رأی مثبت داده است. رحیمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پس از درج شروط پیشنهادی مرکز پژوهش‌های مجلس به لایحه دولت، همه مخالفان ازجمله آقای ذوالنوری در کمیسیون امنیت به CFT رأی مثبت دادند. در صحن نیز CFT با همین شروطی که منافع ایران را تامین می‌کند، تصویب شد. اظهارات اخیر آقای ذوالنوری درخصوص اثرات منفی FATF بیشتر کاربرد سیاسی دارد تا اثر حقوقی.»

 سفیر کُرد
عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده اشنویه در حساب شخصی‌اش درتوییتر نوشت: «بعد از مذاکرات مستمر با وزیر محترم کار، سلیمان پاک‌سرشت به‌عنوان نماینده ایران در سازمان بین‌‌المللی کار و نخستین کرد و سنی ایرانی و سفیر کار جمهوری اسلامی ایران در ژنو معرفی شد. از وزیر به خاطر حسن انتخاب و توجه به سرمایه‌های اهل سنت، سپاسگزارم و برای پاک‌سرشت آرزوی موفقیت دارم.»

 بررسی پرونده حسین فریدون در کمیسیون آموزش 
دستور جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعلام شد و بر این اساس گزارش کمیته ماده234 درخصوص حسین فریدون در کمیسیون آموزش، قرائت و بررسی می‌شود. به گزارش خانه ملت، بر این اساس، قرائت گزارش کمیته ماده234 درخصوص حسین فریدون در دستور کار کمیسیون آموزش، ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی در کمیسیون اقتصادی و همچنین پاسخگویی وزرای خارجه، کشور و دفاع به سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دستور کار جلسات هفته آینده قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید