• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 2 آبان 1398
کد مطلب : 86296
+
-

وریا غفوری: سخت است ولی می‌توانیم به صدر جدول برسیم

وریا غفوری: سخت است ولی می‌توانیم به صدر جدول برسیم

محمد زارعی|  وریا غفوری، کاپیتان تیمی است که تا همین یکی دو هفته پیش بسیاری آن را یکی از ناامیدکننده‌ترین تیم‌های تاریخ استقلال می‌دانستند. تیمی کم ستاره که لیگ را هم با نتایج غیرقابل دفاع استارت زد. حالا اما شرایط فرق کرده است. استقلال دو بازی پشت هم را برده و هوادارانش را امیدوار کرده. در جام حذفی هم با دو پیروزی به جمع 8 تیم نهایی رسیده است. با وریا غفوری که حالا یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است، گفت‌وگو کردیم. درباره خودش که از تیم ملی دور شده و استقلال که او می‌گوید حتی پتانسیل قهرمان شدن دارد.  
 پیروزی بر سایپا، چهارمین پیروزی پیاپی استقلال در این فصل بود. لابد تیمتان حالا اعتماد ‌به نفس بیشتری پیدا کرده است.
خدا را شکر. دومین بازی بود که در لیگ پیروز می‌شدیم، دو بازی را هم در جام حذفی برده بودیم. خوشبختانه تیم خوبی داریم و در مسیری خوب قرار گرفته‌ایم. ان شاءالله این روند را ادامه بدهیم تا ضمن اینکه شرایط‌مان بهتر
 می شود هواداران هم از نتایج راضی باشند. 
 ابتدای فصل امتیازات زیادی از دست دادید و از صدر جدول فاصله گرفتید.
متاسفانه اول فصل بدشانسی آوردیم. دقایق پایانی گل می‌خوردیم. اشتباهات داوری هم بود و البته ناآمادگی خود ما بازیکنان هم در نتایجی که می‌گرفتیم سهم داشت. همین مسائل باعث شد از کورس عقب بمانیم. اما الان خوشبختانه شرایط خوب شد. اختلاف امتیازی هم که الان با صدر جدول داریم قابل جبران است. سخت است ولی با توجه به شرایطی که من در تیم خودمان می‌بینم، با توجه به آمادگی و توانایی‌ بازیکنانمان، می‌توانیم به صدر جدول برسیم. به جرات می‌توانم بگویم تیم ما پتانسیل قرار گرفتن در کورس و حتی قهرمان شدن را دارد.
 برخی از بازیکنان شما مانند فرشید اسماعیلی و حسین حسینی به فشردگی بازی‌ها اعتراض داشته‌اند. این اعتراض‌ها را قبول داری؟
بازیکنان حق دارند. فشردگی لیگ باعث شده بود ما در بازی با سایپا به سختی بتوانیم در زمین بدویم. قبل از این بازی هم 120 دقیقه در جام حذفی بازی کرده بودیم. متاسفانه به دلیل نبود زمان کافی، خوب ریکاوری نمی‌کنیم. وقتی فشار زیاد باشد، همین می‌شود که بازیکنی مثل داریوش شجاعیان را از دست می‌دهیم. او بازیکن خیلی مهمی برای ما بود . خبر خیلی بدی است. همین فشردگی بازی ها باعث آسیب دیدگی بازیکنان می‌شود. 
 به نظر می‌رسد خود تو هم در چند بازی اخیر آمادگی بیشتری نسبت به هفته‌های اول فصل پیدا کرده‌ای.
سه چهار هفته است که شرایط خوبی پیدا کرده‌ام. البته هنوز از خودم راضی نیستم. باید بهتر از این شوم. زمانی که از خودم راضی باشم، قطعا خیلی بهتر از همین چند بازی هم خواهم بود. آن وقت می‌توانم کمک بیشتری هم به تیم کنم. 
 در چند بازی اخیر بیشتر هافبک بازی کردی. به نظر نمی‌رسد با این پست مشکل داشته باشی.
این پستی است که آقای استراماچونی تعیین کرده است. با توجه به اینکه ما با سه دفاع بازی می‌کنیم، پست جدیدی برای من است. باید سعی کنم خیلی زود خودم را با آن وفق دهم و عملکرد بهتری هم داشته باشم. هرچند تا الان هم خوب بوده‌ام. 
 بازی با سه مدافع ظاهرا برای استقلال جواب داده، اگرچه بازیکنان ایران زیاد به آن عادت ندارند.
سیستم خوبی است . البته خیلی وقت است در ایران با این سیستم بازی نکرده‌اند. هم در فاز حمله و هم در فاز دفاع شرایط خاص خودش را دارد. جا دارد از آقای استراماچونی هم تشکر کنم، در تمرین خیلی تلاش می‌کند شرایط ارائه فوتبال زیبا با این روش بازی را به بازیکنان یاد بدهد تا بتوانیم در مسابقات رسمی پیروز شویم. 
 فکر می‌کنی استقلال به بازیکن جدیدی هم نیاز دارد؟
قطعا نیاز داریم. علاوه بر فشردگی لیگ، بازی‌های لیگ‌قهرمانان و جام حذفی هم هست. یک وقت‌هایی هم ممکن است به خاطر مصدومیت یا محرومیت، بازیکن از دست بدهیم. البته این را هم بگویم که در حال حاضر همه بازیکن‌های ما خوب هستند اما برای اینکه قدرت بیشتری داشته باشیم، نیاز هست که بازیکن جدید بگیریم. آقای استراماچونی قطعا خودش بهتر از هر کسی به شرایط تیم آگاه است و تشخیص می‌دهد چه بازیکنی باید بگیریم.
 موضوعی که در چند بازی به ویژه در داربی استقلال را اذیت کرد و باعث شد امتیازات حساسی از دست بدهید، پنالتی‌هایی بود که خراب می‌کردید. در بازی با سایپا بالاخره تو طلسم را شکستی. 
واقعا پنالتی‌ها حساس شده بودند. خوشبختانه در بازی با سایپا توانستم توپ را گل کنم. البته چیز خاصی نبود، مشابه آن در خیلی از تیم‌ها پیش  می‌آید. الان دیگر به این موضوع فکر نمی‌کنیم.
 بعد از 5 سال، به اردوی تیم ملی دعوت نشدی. شاید به خاطر شرایط اول فصل خودت و استقلال. ولی حالا دوباره آماده شده‌ای. امیدوار هستی در اردوی بعدی دوباره دعوت شوی؟
من به نظر آقای ویلموتس احترام می‌گذارم. چند بازی شاید آن بازیکن همیشگی نبودم و دعوت نشدنم قابل پذیرش است. اما  خیلی امیدوارم دوباره به تیم ملی برگردم و این برگشتن فقط دعوت شدن نیست. هدفم این است که بازی کنم. حقم است بازی کنم و ان‌شاءالله به حقم می‌رسم. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید