• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86200
+
-

همدستی زن و شوهر جوان برای سرقت 50خودرو


زن و شوهر معتاد پس از ازدواج  نقشه سرقت خودروهای پایتخت را کشیدند و در مدت کوتاهی توانستند 50 خودرو سرقت کنند.
به گزارش همشهری، روز 20مردادماه امسال به مأموران کلانتری139 مرزداران اعلام شد که خودرویی در محدوده کلانتری سرقت شده است.  شاکی مرد جوانی بود که می‌گفت: ساعت 8صبح خودروام را جلوی خانه پارک کردم اما حدود چند ساعت بعد فهمیدم ماشینم سرقت شده است. این در حالی بود که خودروام به دزدگیر و قفل فرمان مجهز بود.
با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، تحقیقات به‌طور تخصصی ‌ ادامه یافت. در این مرحله مأموران با بررسی محل وقوع سرقت دریافتند که سارقان زن و مردی جوان هستند که با همدستی یکدیگر خودروی شاکی را دزدیده‌اند. در شرایطی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، مأموران در جریان چند فقره سرقت دیگر در غرب پایتخت قرار گرفتند. این خودروها شامل پراید، مزدا و حتی وانت‌بار بود که تحقیقات نشان می‌داد عامل سرقت این خودروها نیز همان زن و مرد جوان هستند. در این شرایط بود که به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه34 تهران تلاش‌ها برای دستگیری این زوج مظنون آغاز شد.
کارآگاهان ‌در جریان تحقیقات فنی خود توانستند هویت مرد جوان را که 30سال دارد، شناسایی کنند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که او از افراد سابقه‌داری است که پیش از این بارها به اتهام سرقت دستگیر و زندانی شده ‌و شواهد نشان می‌داد او در محدوده مرزداران مخفی شده است. افسران پلیس آگاهی به‌دنبال دستگیری این مظنون بودند که مأموران کلانتری140 باغ فیض هنگام گشت‌زنی در خیابان پیامبر به زن و مردی‌ مشکوک شدند. مرد جوان کاپوت یک خودرو را که کنار خیابان پارک شده بود، بالا زده و سرگرم دستکاری آن بود و همزمان زن جوانی نیز پشت فرمان نشسته بود. این گروه از مأموران که از سرقت‌های گذشته توسط زن و مردی جوان آگاه بودند، به این زن و مرد مشکوک شدند و آنان را بازداشت کردند.
شواهد نشان می‌داد این زن و مرد جوان زن و شوهر هستند. آنها در جریان بازجویی‌ها به تلاش‌شان برای سرقت خودرو اعتراف کردند و گفتند که تاکنون 50خودرو سرقت کرده‌اند. مرد جوان در اعترافاتش گفت: حدود یک‌سال‌و‌‌نیم پیش با همسرم که 34سال دارد، در پارک محله‌مان در مرزداران آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. چون هردونفرمان به مواد‌مخدر اعتیاد داشتیم، تصمیم گرفتیم برای تامین هزینه زندگی و مواد‌مخدر مصرفی‌مان، خودرو سرقت کنیم. از آن روز به بعد بود که در خیابان‌ها خودروهای پراید، مزدا و وانت را می‌دزدیدیم و به شهرستان‌های اطراف تهران منتقل می‌کردیم و در آنجا قطعات خودروها را شامل رینگ و لاستیک، پخش صوت و باند را جدا کرده و در سایت‌ها آگهی می‌کردیم و می‌فروختیم. سرهنگ محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: با اعتراف این زن و شوهر به سرقت هر دو با صدور قرار قانونی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم قرار دارند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید