• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85237
+
-

هند در قزوین سرمایه گذاری می‌کند

یک شرکت هندی از سال آینده میلادی خط تولید انواع لوازم خانگی را به  استان می‌آورد

یک شرکت هندی اعلام کرد در زمینه تولید انواع لوازم خانگی در قزوین سرمایه‌گذاری می‌کند. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، ناجاراجو موراریشتی نماینده این شرکت هندی در دیدار با استاندار قزوین در خصوص علت انتخاب قزوین بین استان‌های ایران برای سرمایه‌گذاری گفت: سرمایه‌گذاری در استان قزوین به سختی انجام این کار در پایتخت نیست و ظرفیت‌های گسترده و شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد. 

وی اظهار کرد: شرکت ما سرمایه‌گذاری خود را از سال ۲۰۲۰ در قزوین آغاز می‌کند و در مدت زمان 5 سال تمام فناوری این کار را به استان قزوین منتقل خواهد کرد. نماینده این شرکت ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم‌ها و این‌که بازار لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی در ایران خالی شده است، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران به وجود آمده تا با تولید در ایران نیاز بازار این کشور را تامین کنیم. 

موراریشتی افزود: شرکت ما از سال ۲۰۰۴ قطعات لوازم خانگی را تولید می‌کرد و این قطعات را به برندهای سامسونگ و ال‌جی نیز می‌فروخت، اما از سال ۲۰۱۲ خود شرکت اقدام به تولید کرد. وی گفت: در این 7 سال بازار شرکت ما در بعضی نقاط آفریقا و آسیا حضور یافته و به دنبال آن است مشابه کاری که در نپال انجام می‌دهد در ایران نیز اجرایی کند. 

نماینده این شرکت خاطرنشان کرد: به همین منظور سال گذشته بازار ایران را کامل بررسی کردیم و متوجه شدیم بازار ال‌ای‌دی، یخچال و ماشین لباسشویی فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این کشور است. 

موراریشتی توضیح داد: از سال آینده سرمایه‌گذاری را در ایران شروع می‌کنیم و به‌ناچار باید مونتاژ انجام دهیم تا به مرور زمان تکنولوژی را به ایران انتقال دهیم. وی با بیان این‌که اگر تحریم‌ها برداشته شود تمام بازار‌های آسیای میانه در اختیار ایران خواهد بود، افزود: فاز اول تولید شرکت ما در قزوین یخچال، تلویزیون ال‌سی‌دی و ماشین لباسشویی خواهد بود. 


قزوین آمادگی لازم را  برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد

استاندار قزوین بیان کرد: این استان، با موقعیت جغرافیایی مناسب و برخورداری از زیرساخت‌ها، آمادگی لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد. 

هدایت‌الله جمالی‌پور در دیدار با نمایندگان شرکت هندی تولیدکننده لوازم خانگی که قصد سرمایه‌گذاری در قزوین را دارند، گفت: حمایت ما از سرمایه‌گذاران در چارچوب مواد قانونی است، اما برخی اختیارات مانند تخصیص زمین در اختیار خود ما قرار دارد. 

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری این شرکت هندی به‌صورت میدانی زمین‌های مناسب را برای تاسیس شرکت معرفی می‌کند و قوانین ما در حمایت از سرمایه‌گذاران نیز اعلام خواهد شد. 

استاندار قزوین افزود: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران کشورهای مختلفی نظیر ترکیه، عراق، فرانسه و چین در قزوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شهرک‌های صنعتی ما آمادگی میزبانی از سرمایه‌گذاران خارجی را دارند. 

جمالی‌پور در خصوص معافیت‌های مالیاتی برای این شرکت‌ها نیز گفت: براساس قانون، شرکت‌های سرمایه‌گذار بین 7 تا 13 سال از معافیت برخوردارند. وی از این شرکت هندی خواست از همان سال اول فعالیت خود زمانبندی فرایند تولید را اعلام کند و فناوری خود را به قزوین انتقال دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید