• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83968
+
-

توصیه‌های رئیس جمهوری به استاندار البرز

دکتر روحانی در دیدار با استانداران البرز، تهران و قم بر رفع مشکلات مردم، هوشمندسازی شهرها و تکمیل‌ طرح‌های جاده‌ای تاکید کرد

خبر نخست
توصیه‌های رئیس جمهوری به استاندار البرز

رئیس جمهور، استانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در مسیر رفع مشکلات و کمبودها دربخش‌های مختلف به‌ویژه در زمینه معیشت مردم و رفع موانع اشتغال‌زایی برای جوانان و رونق تولید توصیه و بر حمایت همه‌جانبه دولت از مسئولان استانی تاکید کرد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» درجلسه‌ای با استانداران تهران، قم و البرز، با تاکید بر ضرورت تعامل و ارتباط نزدیک‌تر استانداران با مردم و تلاش برای تسریع در رفع مشکلات آنان گفت: با توجه به شرایط تحریم، مردم با مشکلاتی مواجهند و وظیفه مسئولان و به‌ویژه استانداران، این است که درکنار مردم باشند و برای رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت تلاش کرده است تا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کند، اظهارکرد: استانداران باید درحمایت از تولید، درمسیر رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و افزایش میزان اشتغال بیش از پیش بکوشند.
روحانی با اشاره به محورهای گزارش‌ هریک از استانداران در زمینه روند اجرای پروژه‌ها و طرح‌های دولت دراین استان‌ها، بر هوشمند‌سازی شهرها برای تسریع و آسان کردن اداره و مدیریت شهرها تاکید کرد و ادامه داد: دولت الکترونیک سریع‌تر باید کامل شود تا روند امور و رفع مشکلات مردم سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس جمهوری موضوع ساخت مسکن و اصلاح بافت‌های فرسوده را یکی از سیاست‌های اصلی دولت دانست و عنوان کرد: این طرح باید در استان‌ها موردتوجه قرارگیرد و زمین‌های دولتی باید در پیشبرد این طرح، مورد استفاده قرار گیرند.
روحانی با اشاره به سرمایه گذاری‌های کلان دولت در 6سال گذشته درحوزه حمل و نقل گفت: توسعه حمل‌ونقل به‌ویژه ریلی و جاده‌ای برای دولت مهم است و ازجمله پروژه‌های مرتبط با اتوبان‌های شهرهای اطراف تهران و استان‌های مجاور باید هرچه سریع‌تر تکمیل شوند.
رئیس جمهوری همچنین بر اهمیت حفظ محیط زیست و توجه به صنعت گردشگری تاکید کرد وگفت: محیط‌زیست در سراسر کشور و به‌ویژه شهرهای بزرگ ازجمله تهران، بسیارمهم است و درهمین موضوع پسماند و فاضلاب تهران باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود. روحانی همچنین استانداران را به ارتباط نزدیک‌تر با مراجع عظام و علما و بهره گیری از راهنمایی‌های آنان توصیه کرد.
«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، «بهرام سرمست» استاندار قم و «عزیزالله شهبازی» استاندار البرز نیز دراین جلسه گزارشی از مطالبات مردم و مسائل و مشکلات موجود در بخش‌های گوناگون استان‌های تحت مدیریت خود و روند اجرای مصوبات قبلی دولت و طرح‌ها و پروژه‌های مختلف به‌ویژه دربخش‌های عمرانی، صنعتی، زیربنایی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی و نیز طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای استان ازجمله در راستای افزایش زمینه‌های اشتغال برای جوانان ارائه و بر ضرورت حمایت همه‌جانبه دولت از مسئولان اجرایی در استان‌ها تاکید کردند.

تسهیل حمل و نقل جاده ای و ریلی، توجه ویژه به ایجاد اشتغال، حمایت از صادرکنندگان، تسریع در گازرسانی و تامین آب کشاورزی، تلاش برای حل مشکلات مردم، توجه به ایجاد مسکن برای نیازمندان و تکمیل مسکن مهر نیز از نکاتی بود که ازسوی عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در نشست با رئیس جمهوری مورد تاکید قرارگرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید