• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82156
+
-

رستگاری در دقیقه 101

رستگاری در دقیقه 101

مهم‌ترین بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی در تبریز با پیروزی جنجالی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی به پایان رسید تا حذف فولاد مقابل فجرسپاسی تنها شگفتی این مرحله باشد. شاگردان کالدرون که در میان مدعیان با سخت‌ترین قرعه روبه‌‌رو شده بودند در تبریز روز سختی را مقابل مدافعان ماشین‌سازی و دروازه‌بان این تیم سپری کردند و برای باز کردن دروازه حامد لک سختی بسیار زیادی کشیدند. دروازه‌ای که حتی با ضربه پنالتی هم باز نشد اما بالاخره در دقیقه101 وحید امیری با تیزهوشی قفل این دروازه را باز کرد و پرسپولیس را از این مرحله عبور داد.
    اولین نکته‌ای که در ترکیب پرسپولیس جلب‌توجه می‌کرد غیبت احمد نوراللهی و علی علیپور در ترکیب اصلی بود. کالدرون که قصد داشت در این بازی حذفی به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت بدهد نوراللهی، علیپور، سیامک نعمتی و انصاری را از ابتدا به میدان نفرستاد و خط حمله تیمش را با زوج مهدی عبدی و جونیور براندائو بست. البته بعد از ناکامی سرخپوشان در باز کردن دروازه حریف کالدرون مجبور شد در فاصله دقایق 64 تا 74 علیپور، انصاری و نوراللهی را به زمین بفرستد.
   تیم کالدرون نسبت به بازی‌های قبلی‌اش در لیگ‌برتر در چرخاندن توپ روی زمین موفق‌تر و هماهنگ‌تر عمل می‌کرد و با مالکیت توپ 75درصدی برتری قاطعی نسبت به حریف داشت. اما اغلب حملات این تیم با کم‌دقتی و ناهماهنگی در پاس‌های آخر تبدیل به موقعیت گل نمی‌شد و هدر می‌رفت. با این وجود آمار موقعیت‌های گلزنی در پایان  بازی برتری 7 بر صفر پرسپولیس را نشان می‌داد. 7موقعیتی که اغلب آنها با درخشش حامد لک بی‌ثمر ماند.
   علی علیپور که در گلزنی کاملا طلسم شده در این بازی حتی از روی نقطه پنالتی هم موفق به گلزنی نشد تا از این به بعد فشار بیشتری را روی شانه‌هایش احساس کند. علیپور که برای اولین بار بعد از 2سال در ترکیب اولیه تیمش قرار نداشت از دقیقه64 به‌جای مهدی عبدی وارد میدان شد. او دقیقه80 در محوطه جریمه ماشین‌سازی سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. اگرچه بسیاری از کارشناسان داوری اعتقاد داشتند کوپال ناظمی در اعلام این پنالتی مرتکب اشتباه شده و در واقع این علیپور بوده که مرتکب خطا شده است. بالاخره بعد از اعتراض‌های فراوان و وقفه 8دقیقه‌ای در بازی، علیپور پنالتی را به دست‌های حامد لک کوبید و طلسم گلزنی خود را همچنان ادامه داد.
   اعتراض‌ شدید رسول خطیبی و اخراج او و دستیارش از میدان از صحنه‌های عجیب این بازی بود. رسول خطیبی که به‌شدت به تصمیم داور معترض بود بارها حتی تا تهدید فیزیکی داور مسابقه نیز پیش رفت. کوپال ناظمی برای آرام کردن این اعتراض‌ها راهی منطقه فنی ماشین‌سازی شد اما درگیری شدید لفظی و اعتراض‌های پایان‌ناپذیر خطیبی تا دقایقی طولانی ادامه یافت. داور خطیبی و دستیارش را اخراج کرد اما رسول حتی در هنگام ضربه پنالتی هم همچنان در میدان بود و با اشاره دستش خدا را به همه حاضران در میدان نشان می‌داد. اگرچه او در نهایت با گل وحید امیری در دقیقه101 بازی را واگذار کرد!
   حامد لک بدون تردید بهترین بازیکن این میدان بود. او مقابل تمام حملات قرمزها ایستادگی کرد و شوت‌های خطرناک مهدی ترابی، بشار رسن، وحید امیری، براندائو و... را را با واکنش‌های عالی گرفت و حتی پنالتی جنجالی علی علیپور را به زیبایی دفع کرد ولی در ثانیه‌های پایانی مسابقه روی ارسال زمینی رسن، غفلت مدافعان ماشین و ضربه امیری دروازه خود را باز شده دید. حامد لک در لیگ‌برتر هم تا امروز هر دو پنالتی که به ضرر تیمش گرفته شده را مهار کرده است.
   گابریل کالدرون بعد از این پیروزی سخت هم به حریف تبریک گفت و هم از وقت‌کشی بازیکنان این تیم انتقاد کرد! او گفت: «ما کاملا تیم حریف را می‌شناختیم و می‌دانستیم توانایی  بردن استقلال را داشته‌اند. این بازی‌ای نبود که بر اساس شانس جلو برویم. می‌دانستیم که آنها خوب بازی می‌کنند. به همین خاطر به تیم حریف تبریک می‌گویم چون کاری را که بلد بودند، خوب انجام دادند. تیم حریف می‌خواست بازی به وقت اضافه برود. بازیکنان آنها چند بار خودشان را روی زمین ‌انداختند و چند دقیقه روی زمین  خوابیدند. من دوست دارم بازی را با فوتبال بازی کردن ببرم و وقت‌کشی را نمی‌پسندم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید