• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82014
+
-

کلاس‌های بی‌معلم رفسنجان

 مدیر آموزش و پرورش رفسنجان کمبود ساختمان آموزشی و کمبود نیروی انسانی را 2 مشکل عمده و اساسی آموزش و پرورش رفسنجان دانست و گفت: هنوز تعدادی از کلاس‌های ما بدون معلم هستند. 

به گزارش ایسنا «حسین تقوی» افزود: در سال تحصیلی جاری ۵۱ هزار و ۶۲۰ دانش‌آموز در مدارس شهرستان رفسنجان ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۶ هزار و ۴۴۷ نفر که ۳۲ درصد آن‌ها را شامل می‌شود در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند. 

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کردیم با وجود مشکلات اقتصادی استقبال از مدارس غیردولتی کم شود و دانش‌آموزان به سمت مدارس دولتی بروند که مشکلات خاص خود را داشت، اما با تخفیف و تقسیطی که از سوی مدارس غیردولتی صورت گرفت این نگرانی برطرف شد. 

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: ۳۷۸ مدرسه با 1۹۷۴ کلاس درس در رفسنجان داریم که از وضعیت آموزشی در این شهرستان انتظار بیشتری است. در کنکور ۹۸،  4 رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۸ رتبه زیر یک‌هزار داشتیم که نسبت به سال قبل دوبرابر شده است. 

تقوی با بیان این‌که جایگاه آموزش و پرورش رفسنجان در زمینه میانگین نمره‌های امتحانات نهایی در بین ۳۰ شهرستان و منطقه، یازدهم است که جایگاه مناسبی نیست، ادامه داد: در زمینه‌های مختلف جایگاه خوبی توسط دانش‌آموزان ما کسب شده است. ۱۲۱ رتبه استانی و کشوری در زمینه‌های فرهنگی‌هنری، قرآن و آزمون‌های معارف حاصل تلاش دانش‌آموزان ما بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید