• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81898
+
-

شهردار در جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند مطرح کرد

آمادگی فضای کسب و کار برای ایده‌های تازه

پیش‌نویس لایحه «هدایت و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری» در جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند بررسی شد. شهردار تهران در این جلسه که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد از آمادگی مدیریت شهری برای حمایت از ایده‌های جدید خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی با اشاره به قدرت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی جوان کشور گفت: یکی از مزیت‌هایی که در کشور داریم وجود نیروی جوانی است که بسیار سریع‌تر از ما در حال دریافت سرویس است و انتظارات بالایی دارد. این فضا در حاکمیت هم هست که در زمینه رونق کسب و کارهای نوآور وارد شود. هم‌اکنون پلتفرمی که در تهران فراهم شده، مثل اسبی زین شده است که سایر خدمات را نیز می‌توان روی آنها سوار کرد.
حناچی در ادامه عنوان کرد: ما فضای کسب و کار را برای کسانی که ایده‌های جدید داشته باشند فراهم می‌کنیم، فقط باید بدانیم که از کدام نقطه شروع کرده و نقشه راه درستی برای آن ترسیم کنیم. تهران اگر در این حوزه درست عمل کند نمونه موفقی در زمینه حمایت از کسب و کارهای نوآورانه در کشور خواهد بود.

تمرکز بر یکپارچه‌سازی‌ 
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در این نشست با ارائه گزارش از عملکرد سازمان و دبیرخانه تهران هوشمند در این حوزه، بهره‌گیری از تجربیات دنیا را با اهمیت توصیف کرد و گفت: تجربیات بین‌المللی ثابت کرده است که شهر هوشمند می‌تواند تا 20درصد موجب افزایش کیفیت زندگی مردم شده و هزینه‌های زندگی را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد.
محمد فرجود به مدل‌های شهر هوشمند و تجربه‌های جهانی اشاره کرد و افزود: ما شاخص‌های بین‌المللی و داخلی را برای برنامه تهران هوشمند مورد بررسی دقیق قرار داده‌ایم. آخرین استانداردهای ISO و ITU در این حوزه و همچنین اولویت اثرات برنامه تهران هوشمند بر شهروندان و ذینفعان مورد مطالعه قرار گرفته‌ است.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، با مرور برنامه‌های تهران هوشمند گفت: در سال 98تمرکز ما بر یکپارچه‌سازی‌ داده‌هاست و سال بعد بر یکپارچه‌سازی‌ خدمات خواهد بود. برنامه‌های شهروند هوشمند، توسعه خدمات ایمنی و انرژی هوشمند، توسعه زیرساخت‌ها، یکپارچه‌سازی‌ خدمات پرداخت، تحول دیجیتال، مدیریت سفرهای درون‌شهری و هوشمند‌سازی‌ محیط شهری و برنامه تهران نوآور ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌های کلیدی و عملیاتی پروژه‌های تهران هوشمند است.
در این نشست همچنین آیین‌نامه شورای راهبردی مرور و درباره مباحث کلیدی مطرح شده تبادل نظر انجام شد. در انتها شهردار تهران به همراه اعضای شورای راهبردی تهران هوشمند از مرکز داده (دیتاسنتر) شهرداری واقع در سازمان فناوری اطلاعات بازدید کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید