• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79634
+
-

مهر گران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینیره استان: مردم هرمزگان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ۱۵میلیارد ریال به دانش‌آموزان نیازمند استان کمک کردند

آموزش
مهر گران

بوی مهر که می‌آید خانواده‌ها در تکاپوی خرید لوازم مدرسه از جمله کیف و کفش و نوشت‌افزار برای فرزندانشان هستند تا مهیای رفتن به مدرسه شوند و اگر سری به بازارها در گوشه و کنار استان بزنیم می‌بینیم چطور خانواده‌ها برای انتخاب وسایل مدرسه از مغازه‌ای به مغازه دیگر می‌روند و دنبال جنس مناسب با قیمت ارزان می‌گردند. این در حالی است که با توجه به تورم و افزایش هزینه اجناس مدرسه ماه مهر برای برخی خانواده‌ها بویی از مهربانی ندارد. 

به گزارش ایرنا، امسال با احتساب نوآموزان حدود ۴۲۰ هزار دانش‌آموز هرمزگانی راهی مدرسه می‌شوند که بیش از ۴۰ هزار نفر از این تعداد کم‌برخوردار و نیازمند هستند و باز از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند. 


نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا

نمایشگاه پاییزه عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس نیز که از ۲۲ تا ۳۰ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه‌راه جهانبار گشایش یافته است، اجناس را با قیمت مناسب و ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار به خریداران عرضه می‌کند. 

«خلیل قاسمی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در این نمایشگاه برخی کالاها با قیمت یارانه‌ای و برخی دیگر با قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شوند. این نمایشگاه دارای ۳۰۰ غرفه است و به مدت ۱۰ روز (تا سی‌ام شهریورماه) ادامه دارد. 

وی افزود: برای تنظیم بازار، تامین کالاهای مورد نیاز دانش‌آموزان، توزیع کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج و شکر و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیز در دیگر شهرستان‌های استان بر پا شده و بازرسان بر فعالیت غرفه‌‌داران در این نمایشگاه‌ها نظارت دارند. 


توزیع ۳هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان

برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند تعداد 3 هزار بسته نوشت‌افزار در قالب پویش مهر امام سجاد(ع) در هرمزگان تهیه شده و توزیع آن از چند روز گذشته بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار و نیازمند آغاز شده است. 

«جلیل تراهی»، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی هر بسته نوشت‌افزار، افزود: خیران می‌توانند با پرداخت ۴۰۰ هزار ریال در خرید یک بسته نوشت‌افزار مشارکت داشته باشند. 


کمک‌های مردمی 

مردم هرمزگان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ۱۵ میلیارد ریال به دانش‌آموزان نیازمند این استان کمک کردند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: مرحله نخست جشن عاطفه‌ها از 7 شهریور با شعار «با رنگ مهر رؤیایی را بسازیم» برگزار شد و مرحله دوم نیز ویژه مدارس در دهم مهر با همکاری آموزش‌ و پرورش برگزار می‌شود. 

 «مهرداد تاجیک» با بیان این‌که جشن عاطفه‌ها به صورت پویش مردمی درآمده تا خیران بتوانند فرصت بیشتری برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند داشته باشند، بیان کرد: دریافت کمک‌های مردمی در قالب جشن عاطفه‌ها همچنان تا آغاز سال تحصیلی جدید ادامه دارد تا شاهد جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین دانش‌آموزان نیازمند در محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین نقاط باشیم. 

وی گفت: خیران می‌توانند از طریق تلفن گویای ۳۲۸۸، اپلیکیشن ناب و همچنین #۰۷۶*۸۸۷۷* تا دهم مهر در جشن عاطفه‌ها مشارکت داشته باشند. 


نظارت ۴۰ تیم بر فروش لوازم دانش‌آموزی 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت حقوق مصرف‌کنندگان استان گفت: ۴۰ تیم بازرسی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از دهم شهریور تا دهم مهر امسال بر بازار و نحوه فروش لوازم دانش‌آموزی نظارت دارند. 

«عبدالرضا پیروی‌منش» افزود: گروه‌های گشت ویژه از مراکز، فروشگاه‌ها و بازارهای عرضه و فروش کیف، کفش، نوشت‌افزار و پوشاک فرم مدارس بازرسی و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد. 

وی بیان کرد: بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات اولویت‌دار برای جلوگیری از هرگونه کمبود یا افزایش غیرمنطقی قیمت و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحدهای تولیدی و توزیعی و رسیدگی سریع به شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی انجام می‌شود. 


10میلیون ریال برای هر دانش‌آموز 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: طبق برآورد‌های انجام‌شده، حداقل نیاز هر دانش‌آموز هرمزگانی برای سال تحصیلی ۱۰ میلیون ریال است در حالی که کمک‌هزینه کمیته امداد آن هم فقط در ماه مهر بین یک میلیون ریال تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بر اساس تعداد دانش‌آموزان است. 

«علی الهیاری» افزود: بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز نیازمند در هرمزگان وجود دارد که ۲۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد هستند و می‌طلبد در شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها با مشارکت خیران و نیکوکاران به کمک این افراد بشتابیم. 

این مسئول افزود: سال گذشته کمیته امداد هرمزگان ۵۰ میلیارد ریال در زمینه دانش‌آموزی و ۴۰ میلیارد ریال در زمینه دانشجویی هزینه کرده است. 



۴۲۰ هزار دانش‌آموز هرمزگانی به مدرسه می‌روند

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۴۲۰ دانش‌آموز این استان مهرماه با حضور در مدارس سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد. 

«موسی دادی‌زاده‌سرخایی» افزود: ۳۸۰هزار و ۹۳۵ نفر از جمعیت دانش‌آموزی هرمزگان در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، نظری، کار و دانش و استثنایی و ۴۰ هزار نفر نیز نوآموز هستند. 

وی بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز در 3۵۸۵ آموزشگاه در قالب ۱۶ هزار و ۴۳۰ کلاس درس از اول مهر ۹۸ مشغول به تحصیل می‌شوند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان پیش‌بینی کرد: امسال آمار دانش‌آموزی استان نسبت به سال قبل ۱۲ هزار نفر افزایش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید