• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 اسفند 1396
کد مطلب : 7947
+
-

تهران فردا

فردا، سه‌شنبه، 8 اسفندماه سال1396 آسمان تهران، بارانی‌است. این‌طور به‌نظر می‌رسد که زمستان در واپسین روزهایش قصد دارد سرسختانه برابر بهار ایستادگی کند. فردا دما هم پایین‌تر از روزهای گذشته خواهد بود. در این روز دمای هوا به 12درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که نسبت به روزهای قبل حداقل 4 درجه کاهش دارد. فرداشب هم دمای هوا 6درجه‌سانتی‌گراد بالای صفر است که اگر طبق پیش‌بینی‌ها همراه با باران باشد، باید شال و کلاه کرد و به خیابان رفت.

 

هشتم اسفند در تاریخ سینمای ایران روز مهمی به شمار می‌رود؛ روزی که اصغر فرهادی موفق شد با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برای نخستین بار نام ایران را میان برنده‌های اسکار قرار دهد. به این بهانه فردا می‌توانیم همراه با اصغر فرهادی در شهر قدم بزنیم، سوار تاکسی، اتوبوس و مترو شویم و او را بخوانیم. بعد از گذشت 6سال از اکران جدایی، این فیلم دیگر برای تماشا، گزینه ایده‌آلی نیست اما کتاب هفت فیلمنامه از اصغر فرهادی می‌تواند پیشنهادی جذاب برای ورق‌زدن باشد.

 

 

سرزدن به خانه هنرمندان هم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های پیشنهادی برای علاقه‌مندان به تصویر باشد. پانزدهمین دوره‌ «جشن تصویر سال» و «جشنواره فیلم تصویر» در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور و فیلم با دراختیارداشتن تمام نگارخانه‌ها و تالارهای نمایش خانه‌ هنرمندان ایران در حال برگزاری‌است. این جشنواره تا 20اسفند ادامه دارد ولی از آنجا که در روزهای انتهایی سال، مرکز شهر پرازدحام می‌شود، فردا فرصتی ایده‌آل برای تماشای تصویر در خیابان ایرانشهر است.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید