• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77208
+
-

در سوگ کودک 6 ‌ماهه کربلا

مراسم شیرخوارگان حسینی دیروز همزمان با سراسر کشور در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام برگزار شد

در سوگ کودک 6 ‌ماهه کربلا

مراسم شیرخوارگان حسینی، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، دیروز در 6200 نقطه کشور برگزار شد و هزاران مادر همراه با کودکان شیرخواره خود به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) در این آیین حضور یافتند و سوگواری کردند. به گزارش همشهری، مادران با اشک چشم و زمزمه یا علی‌اصغر(ع)، با غربت و تنهایی رباب، مادر کودک شیرخوار دشت کربلا ابراز هم‌دردی کردند.

این مراسم در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام همچون هر سال به شکلی باشکوه برگزار شد و هزاران کودک در لباس حضرت علی‌اصغر(ع)، کودک 6 ‌ماهه امام‌حسین‌(ع)، در این مراسم شرکت داده شدند. در خوزستان این مراسم باشکوه در ۳۰۰ نقطه شهری و روستایی و در مرکز استان نیز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برپا شد. در لرستان نیز مردم شهرها و روستاهای مختلف این آیین هر ساله را برگزار کردند و به یاد مظلومیت علی‌اصغر(ع که بر اثر تشنگی و تیر دشمنان به شهادت رسید، اشک ریختند و کودکان خود را بالای سر و دست گرفتند.

در شهر خرم‌آباد این مراسم، علاوه بر در مصلا که محور اصلی این مراسم است، در حرم حضرت زید بن‌ علی، هیات مساکین‌الزهرا و حسینیه ثارالله سپاه نیز برگزار شد. مراسم شیرخوارگان حسینی مصلای خرم‌آباد با حضور 15 هزار نفر از مادران و کودکان و سایر مردم برپا شد. شهرها و روستاهای استان ایلام نیز دیروز جمعه رنگ و بوی سوگواری برای حضرت علی‌اصغر(ع) را به خود گرفت. ساکنان مرکز این استان این مراسم را در مصلای بزرگ شهر برگزار کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید