• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75581
+
-

برگزاری جشنواره ملی «جبرئیل امین» در شیراز

جشنواره ملی جبرئیل امین پنج‌شنبه ۷ شهریورماه با حضور ۲۴۳ حافظ قرآن از جمهوری اسلامی ایران، عراق، پاکستان، ایالت کشمیر و افغانستان در شیراز برگزار شد. 

 به گزارش ایرنا، حافظان وحی پس از ورود از دروازه قرآن شیراز نخست به زیارت بارگاه احمد بن موسی(ع) نائل شدند و پس از آن با حضور در آرامگاه حافظ شیرازی، به این حافظ بزرگ قرآن ادای احترام کردند. 

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) که متولی این جشنواره است، در آیین گشایش این جشنواره بیان کرد: استان فارس با ۸۶ حافظ بیشترین تعداد حافظان را از این جمع ۲۴۳ نفری به خود اختصاص داده است و پس از آن خوزستان با ۳۷ حافظ، کرمان با ۲۰ حافظ، خراسان رضوی با ۱۴ حافظ، و یزد، تهران و بوشهر هر یک با ۱۰ حافظ در رده‌های بعد قرار می‌گیرند. 

حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» ادامه داد: از میان حافظان قرآن استان فارس این موسسه، شهرستان شیراز با ۱۷ حافظ بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس‌ از آن شهرستان استهبان با ۱۳ حافظ و لارستان با ۹ حافظ در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 وی به جوان‌ترین و مسن‌ترین حافظان این دوره نیز اشاره کرد و گفت: جوان‌ترین حافظ قرآن در این دوره «مریم رضایی» از شهر جدید صدرای شیراز با ۱۱ سال سن و مسن‌ترین حافظ «طاهره عباس‌پور» از شهرستان کازرون با ۵۹ سال سن است. 


 فارس ، قطب قرآنی کشور می‌شود

شاهسونی تعداد حافظان قرآن موسسه بیت‌الاحزان را با احتساب ۲۴۳ حافظی که امسال به این جمع افزوده شده‌اند 2۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سابقه فعالیت این مجموعه و افزوده‌ شدن بر تعداد حافظان قرآنی، استان فارس به‌زودی به قطب قرآنی کشور بدل خواهد شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین بیان کرد: فارس در موضوع آموزش قرآن امروز سرآمد کشور است. «صابر سهرابی» اضافه کرد: هیچ‌ چیز کشور را نجات نمی‌دهد، مگر آمیختگی با آموزه‌های قرآنی. حضور جوانان و نوجوانانی که با آموزه‌های دینی خو گرفته‌اند موجب برکت خواهد شد.
 روایت «روح‌الله جلیلی» که خود را نجات‌یافته قرآن خوانده بود، از ماجراهای قرآنی این برنامه بود که تاثیر بسیاری بر حاضران گذاشت. او یکی از افرادی است که به جرم حمل مواد مخدر تا پای چوبه دار رفته بود و با حفظ قرآن کریم در زندان از مرگ رهایی یافت و هم‌اکنون به آموزش قرآن در موسسه بیت‌الاحزان می‌پردازد. در این آیین همچنین از ۲۴۳ حافظ قرآنی سراسر کشور و 4 کشور اسلامی تقدیر شد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید